سرویس مد و لباس هنرآنلاین: پنجمین نمایشگاه تخصصی پوشاک ایران "ایران مد 96" از امروز و با حضور تولیدکنندگان داخلی و ارائه طرح های نوین برگرفته از فرهنگ ایران اسلامی در محل دائمی نمایشگاه تهران آغاز به کار میکند.

این نمایشگاه به منظور حمایت از تولید ملی و مبارزه با قاچاق کالا برگزار می شود و تا شانزدهم شهریور ادامه دارد.

پس از تأکیدات مقام معظم رهبری بر مبارزه جدی با قاچاق و توجه به کالای ایرانی، موج عظیمی در سطح رسانه های عمومی داخل و خارج کشور برای تبلیغ کالای داخلی راه افتاده و لذا نمایشگاه ایران مد می‌تواند بخشی از اعتماد جامعه مصرف کنندگان به پوشاک داخلی را برگرداند.

ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک، ارتقای سطح تولید داخلی کشور، علمی کردن طرح تولید لباس داخلی، کمک به توسعه اشتغال، بازاریابی و افزایش صادرات و افزایش راندمان تولید داخلی ازمهمترین اهداف برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران است.

در روز نخست این نمایشگاه، همایشی تحت عنوان حمایت از تولید داخلی پوشاک و چالشهای نظام توزیع از ساعت ١٩ تا ٢٢ در طبقه سوم سالن ٤٤ ، سالن همایش های خلیج فارس برگزار میشود.

این همایش با هدف پیگیری مجدد اجرای دستورالعمل واردات پوشاک، نمایش همگرایی و همسویی تولید کنندگان بابت مبارزه با قاچاق، ارائه توانمندی تولیدکنندگان داخلی به برخی از مسئولانی که اعتقاد دارند تولیدات داخلی ده درصد بازار را بیشتر نمی توانند پوشش دهند و بررسی برخی مشکلات نظام توزیع انجام میشود.

این همایش فرصتی برای نشان دادن هم‌صدایی و همگرایی همصنفان برای پیشبرد هدفی واحد و آنهم ایجاد فضایی برای تولید، ایجاد اشتغال و ایجاد ثروت برای جامعه است.