سرویس سینمایی هنرآنلاین: سیاوش حقیقی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های جدید خود گفت: دوست داریم که امسال هم کار جدیدی داشته باشیم، اما واقعیت این است که جذب سرمایه کار بسیار سخت و زمان بری است و فکر نمی‌کنم برای امسال و حضور در جشنواره فیلم فجر بتوانم کاری داشته باشم. از سوی دیگر منتظر اکران فیلم "مادری" هستم که حدوداً تا سه ماه آینده به روی پرده سینماها می‌رود.

وی در ادامه درباره زمان اکران فیلم "مادری " بیان کرد: فکر می‌کنم نزدیک به جشنواره فیلم فجر این اتفاق رخ دهد و ما بتوانیم "مادری" را به اکران عمومی برسانیم. انتخاب زمان مناسب برای اکران فیلم در ایران کار سختی است و یافتن سرگروه مشکل‌تر، بسیاری از فیلم‌ها هستند که این فرصت را پیدا نمی‌کنند تا بتوانند سرگروه داشته و در زمان مناسب اکران شوند.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهار کرد: البته که زمان اکران فیلم ما کمی دیر شد و همان‌طور که گفتم اکران در ایران کار سختی است و اگر بتوان تبلیغات خوبی داشت فکر نمی‌کنم این زمان خیلی روی فروش تأثیر داشته باشد، به هر حال فیلم خوب راه خود را پیدا می‌کند و مخاطب خود را خواهد داشت. از سوی دیگر خدا را شکر سینما چند وقتی است حالش به لحاظ مالی خوب شده و فکر می‌کنم که اکران خوبی خواهیم داشت.

مادری

حقیقی درباره حضور این فیلم در جشنواره‌های خارجی نیز گفت: پخش بین‌الملل ما دست بنیاد سینمایی فارابی است و دوستان در این بنیاد با جشنواره‌ها رایزنی داشتند. آقای اسفندیاری و دوستان بنیاد تلاش می‌کنند تا فیلم‌ها با حضور در جشنواره‌های الف، حضور بین‌المللی خود را آغاز کنند. نمونه آن نیز فیلم سینمایی "آپاندیس " به کارگردانی حسین نمازی بود که اتفاق خوبی را رقم زد. ما هم کار را سپردیم به دوستان در بنیاد فارابی و نظر کارشناسی دوستان برایمان مهم است.

وی همچنین در پاسخ به روند فعالیتش در بخش مستند نیز عنوان کرد: همچنان درگیر ساخت مستند قبلی هستم و مذاکراتی داشتم برای تولید آن چراکه روند برجام بسیار مهم است هم برای ما و هم برای نظام و شتاب‌زده نمی‌شود کارکرد. منتظر تغییر دولت و به روی کار آمدن دولت جدید آمریکا بودیم که اختلاف‌نظر فاحشی با دولت قبلی دارد و روند بحث و مذاکرات به شکل دیگری رقم خورد.

حقیقی گفت: به نظرم ارزش فیلم مستند به این است که شما همه جوانب را ببینید و از سوی دیگر مستند سیاسی باید دقیق باشد و بدون جانب‌داری، من هم سعی کردم این کار را انجام دهم. ضمن اینکه منتظر هستیم تکلیف برجام مشخص شود و به همین دلیل هم فعلاً وضعیت این فیلم مستند مشخص نیست.

داستان "مادری" درباره زندگی ۲ خواهر است که یکی عشقش را رها کرده و دیگری عشقش او را رها کرده است. نازنین بیاتی، هانیه توسلی، ملیسا ذاکری، مریم بوبانی، آنا زارع، سجاد اسماعیلی و هومن سیدی در این فیلم بازی کرده‌اند.