به گزارش هنرآنلاین، توحید معصومی مسئول امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، 8 نمایش در سال جاری برای اجرای عمومی در مراکز استانی تولید خواهند شد.

او با اعلام این خبر، افزود: در راستای حمایت‌های مستقیم مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از تولید نمایش‌های ارزشمند برای اجرای عمومی در استان‌ها، 8 متن در اولویت تولید قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری مبنی بر حمایت تولید آثار در مراکز استانی، سال گذشته 9 نمایش در 9 استان تولید و اجرای عمومی داشتند که بازخورد مثبتی کسب کرد. به طور مثال نمایش "قصه‌ ظهر جمعه" به کارگردانی حسام افروز در استان یزد تولید شد و پس  از استقبال که منتهی به 60 اجرا در استان شد، در جشنواره‌ سراسری تئاتر سوره نیز درخشید و توانست نظر داوران را جلب کند. 

معصومی ادامه داد: امسال نیز فراخوان تولید به مراکز استانی ارسال شد و استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، فارس، کردستان، گلستان و لرستان با ارسال متون نمایشی در موعد مقرر به مرکز، آمادگی خود را برای تولید نمایش اعلام کردند. پس از بررسی‌ و ارزشیابی متون توسط هیات انتخاب متشکل از محمدرضا آزاد، سیدعلی موسویان و بهزاد صدیقی، 8 نمایشنامه به شرح زیر برای تولید در دستور کار قرار گرفتند.

1. "نامه‌هایی که باد می‌خواند"/ نوشته‌ محمد اسماعیل بایگی/ ایلام

2. "حالا آرام چشم‌هایمان را باز می‌کنیم"/ نوشته‌ رضا گشتاسب/ کهگیلویه و بویراحمد

3. "یک افغانی مرده است"/ نوشته‌ حسین مرادی/ چهارمحال و بختیاری

4. "این ابر بارانی است"/ نوشته‌ اصغر گروسی/ فارس

5. "می‌خواهم بخوابم، نمی‌گذارد"/ نوشته‌ باقر سروش/ کردستان

6. "گوش‌هایم را بشنو"/ نوشته‌ علی پوریان/ آذربایجان شرقی

7. "چریکه‌ ته ‌وار"/ نوشته‌ دانش دولت‌شاهی/ لرستان

8." شیشه‌های دودی"/ نوشته‌ حسین خدادی/ گلستان

وی همچنین توضیح داد: روند کار تولید به این صورت خواهد بود که متون تاییده شده به کارگردان‌های مورد وثوق مراکز استانی سپرده خواهد شد و با حمایت استان، مقدمات تمرین و تولید فراهم خواهد شد. اجرای عمومی نمایش‌ها در مراکز استانی حداقل 10 شب خواهد بود و پس از آن با تایید کارشناسان مرکز همین آثار در اولویت انتخاب برای حضور در مهرواره‌ تئاتر و جشنواره‌های مناطق تئاتر سوره نیز قرار خواهند گرفت.

معصومی گفت: تلاش برای رونق تئاتر استان‌ها از موارد مورد تاکید مدیریت مرکز هنرهای نمایشی است که به شکر خدا برنامه‌های پیش‌بینی شده‌ مرکز تاکنون توانسته بسیاری از اهداف تعیین شده را محقق کند و امیدواریم روند کنونی با کیفیت افزون، دنبال شود.