به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ هادی قوامی اظهار کرد: خراسان شمالی با برخورداری از تنوع اقوام، گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها بوده و ادبیات در شکل گیری این فرهنگ نقش موثری داشته است.

قوامی با تاکید بر نقش فرهنگ و تاثیرگذاری آن بر رفتارها و باورهای افراد جامعه، عنوان کرد: در این حوزه کار کوتاه مدت جواب نمی دهد و باید برنامه بلند مدت برای آن داشت.

وی اقدامات مسئولان فرهنگی استان در جهت اشاعه رفتارها و باورهای اثربخش در جامعه از طریق برنامه های گوناگون را حائز اهمیت برشمرد و ادبیات را از جمله بخش هایی دانست که می توان در این راستا از آن بهره برد.

وی با بیان اینکه ادبیات خراسان شمالی چشم انداز روشنی داشته و می تواند در جهت رشد و توسعه فرهنگ اجتماعی جامعه کمک کند، گفت: ادبیات با ظرفیت هایی که دارد باید واقعیت های جامعه را انعکاس دهد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی به برگزاری ششمین دوره جشنواره داستان کوتاه به میزبانی اسفراین اشاره داشت و افزود: ادبیات داستانی این ویژگی را دارد تا با جایگاهی که در بین مردم دارد در افکار و باورهای آنان تاثیرگذار باشد.

قوامی با بیان اینکه بسیاری از پندها و آموزه هایی که در دین ما وجود دارد به وسیله داستان و از طریق قرآن به ما آموزش داده شده است، داستان نویسی را از جمله هنرهایی برشمرد که باید آن را ارج نهاد و به آن توجه کرد.

وی عنوان کرد: داستان نویسان باید با هنر خود و با ایجاد ارتباط با مخاطب و انتخاب بیانی مناسب، این تاثیرگذاری را در جامعه ایجاد کنند.

اختتامیه ششمین جشنواره داستان کوتاه(بلقیس) هفتم و هشتم شهریور ماهدر روستای توریستی رویین شهرستان اسفراین برگزار می شود.