به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی یازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، در متن پیام فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی آمده است:

"موسیقی ایرانی، فرصت ارزشمند بهره‌یابی از نتایج شگفت تلفیق زیبایی‌های فرهنگ و هنر این سرزمین و جلوۀ تمام ظرفیت‌های فکری و ظرافت‌های ذوق و منش و سلوک ایرانی ست که هموارۀ روزگار بازمان و زبان وزندگی ساکنان این خاک سربلند، زیستی شکوفا داشته است.

این زیست فرهنگی-اجتماعی هنر موسیقی ایرانی با فرازوفرود حیات تاریخی ایرانیان، این هنر را به یکی از شاخصه‌های اصلی بازشناسی و رصد تحولات مختلف در برهه‌های متنوع حیات این سرزمین، تبدیل کرده است و ازاین‌روی، آنچه به نسل امروز جامعۀ موسیقی ما رسیده، گنجینه‌ای است که بی‌تردید جای بسیاری برای تحقیق، آموزش، تداوم و برداشت‌های نو دارد.

مجموعه‌ای کم‌نظیر از پرده‌ها و لحن‌هایی که همچون سروی سایه فکن، هم‌ریشه در کسوت و تجربۀ چهره‌هایی ارجمند و گران‌سنگ دارد و هم در هوای تازۀ نوگرایی و روزآمدی، شاخه می‌گستراند و بایدوشاید که‌برگ و بارها و جوانه‌هایی دیگرگونه برآورد.

از این منظر، "یازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان"، به‌مثابۀ فرصتی مغتنم برای نمایش و مرور استعدادها توانمندی‌های تازه و نیز برجسته‌تر شدن لزوم حمایت‌ها و هدایت‌های تخصصی و کاربردی، می‌تواند محسوب گردد و توصیۀ مؤکد و بی تکرار به این جشنواره این‌که ضروری است تا جوانان هنرمند ما با درک و شناخت عمیق و دقیق زوایای موسیقی ملی و پیشینۀ فرهنگی الحان بی‌بدیل رسیده تا امروز، لازمه هنری و نیاز اجتماعی جامعۀ کنونی را به‌درستی، تعریف کرده و متناسب با آن، نوآوری‌ها به‌جا و گوش‌نواز ارائه دهند. و این مهم، به وسعت و شایستگی، هم از ظرفیت‌های بی‌کرانۀ موسیقی ایران عزیز برمی‌آید و هم از جغرافیای توانمندی‌ها و ذوق زیباشناسی جوانان ما، بیرون نخواهد بود که گفت:

به تماشا سوگند

و به آغاز کلام

آفتابی لب ایوان شماست

که اگر در بگشایید، به رفتار شما می‌تابد!"