سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "سفید برفی و هفت کوتوله" به نویسندگی و کارگردانی نصیر ملکی‌جو از 4 شهریورماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. این اثر نمایشی پیش از این اجرا شده و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفته است. ملکی‌جو برای این نمایش، لوح تقدیر کارگردانی خانه تئاتر ایران و جایزه دوم کارگردانی سیزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی را دریافت کرد. "سفید برفی و هفت کوتوله" نمایش تحسین شده منتقدان تئاتر ایران است و همچنین کاندیدای بهترین بازیگر زن جشنواره تئاتر فجر بوده است. این اثر نمایشی در جشنواره‌هایی چون بخش اصلی هایفست ارمنستان، جشنواره اسکین‌آپ کزوو و جشنواره کونستست آلمان حضور داشته است.

نصیر ملکی‌جو در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره تغییرات این نمایش نسبت به اجراهای گذشته آن گفت: به لحاظ فرم اجرایی سعی کرده‌ام آن را به کمدی قابل فهم نزدیک کنم. نمایش "سفید برفی و هفت کوتوله" در مقایسه با دیگر نمایش‌هایی که به صحنه آورده‌ام، تفاوت‌هایی دارد. اغلب آن‌ها در قالب شیوه اجرایی گروتسک یا همان طنز سیاه بوده است. اما در این نمایش تلاش شده که تماشاگر به شکل معنایی اغنا شود و مخاطب با کانسپتی پیچیده در استعاره و کنایه روبرو نخواهد شد و بهتر آن را درک خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه حدود هفت سال است که از اجرای پیشین این نمایش گذشته، یادآور شد: فاصله سلیقه زیباشناسی من به نسبت آن زمان تغییر کرده است و به تکامل بیشتری رسیده، بنابراین طبیعی است که این نمایش تغییراتی داشته باشد. سه چهار نفر از بازیگران نمایش عوض شده‌اند. اجرای آخری که از "سفید برفی و هفت کوتوله" داشتیم در سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر بود که افشین هاشمی و محمد عاقبتی ایفای نقش می‌کردند اما به دلیل اینکه هرکدام از این بازیگران خودشان مشغول به کار هستند، امکان آن که در این نمایش بازی کنند، محقق نشد.

نویسنده و کارگردان نمایش "مسخ" با بیان اینکه قصه این نمایش با داستان معروف "سفید برفی و هفت کوتوله" فاصله دارد و بازخوانی مدرن از آن داستان است، گفت: "سفید برفی و هفت کوتوله" قصه آدم‌هایی است که تلاش می‌کنند تا قد بکشند. عده‌ای است که بعد از به دنیا آمدن متوجه می‌شوند که دچار بیماری کوتاهی قد هستند. آنها تقلا می‌کنند تا به جبر حاکم بر اندام‌شان، جامه اختیار بپوشانند تا بتواند بر مناسبات معمول اجتماعی و غرایز چیره شوند.

ملکی‌جو همچنین در پایان تصریح کرد: تماشاخانه‌های پالیز و شهرزاد پیشنهاد اجرای مجدد این نمایش را دادند که مدیر اجرایی و تولید نمایش پردیس تئاتر شهرزاد را برای اجرای "سفید برفی و هفت کوتوله" در نظر گرفت.

در این نمایش (به ترتیب حروف الفبا) سروش شاکر، امیرحسین طاهرى، پگاه کاظمى، نصیرملکى‌جو و پرهام یداللهى به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به دستیار کارگردان سینا فراهانى، مجرى طرح و مدیر تولید:  محمد قدس، موسیقی: بامداد افشار، نوازنده:  امیر عابدین، طراحی و ساخت مجسمه: هادی عرب نرمی، طراح صحنه:  نصیر ملکی‌جو، مشاور طراحى صحنه: سعید حسنلو، طراح لباس و آکسسوآر: سمانه احمدی‌مطلق، ساخت اکسسور: شاهین فتحی، مدیران صحنه:  آلما چنگیزی و على فراهانى، دستیار صحنه:  محمدعلی امیری، مشاور رسانه‌ای: سارا حدادى (مکث)، روابط عمومی و تبلیغا: ایلیا شمس (تئاتربازها)، طراح گرافیست، تیزر و عکاس: محمد صادق زرجویان و ساخت دکور:  حسین طاهربخش اشاره کرد.

نمایش "سفید برفی و هفت کوتوله" تا 17 شهریور ماه ساعت 21:45 در سالن شماره سه پردیس تئاترشهرزاد به صحنه است.