قطب الدین صادقی کارگردان و مدرس تئاتر، طرح ویدئویی کردن تئاتر را ایده بسیار خوبی از سوی معاونت امور هنری دانست و در این باره به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: اینکه از تکنولوژی جدید برای پیشرفت و تقویت بنیه اقتصادی هنر نمایش استفاده شود بسیار ارزشمند است در واقع این طرح زمینه را برای گسترش و آشنایی هر چه بیشتر مخاطب تئاتر با این عرصه فراهم می کند همیشه شرایط تماشای تئاتر مهیا نیست خود من اجراهای خارج از کشور را به همین طریق مشاهده می کنم.

وی در ادامه افزود: اما در اجرای این طرح لازم است دو نکته مد نظر قرار گیرد، اول اینکه کیفیت آثارهنری عرضه شده بالا باشد و اینطور نباشد که هر کاری با کیفیت غیر قابل قبول عرضه شود. نیاز است در این بخش معیار اثر نمایشی مورد نظر باشد، سلیقه ای در انتخاب اثر عمل نشود و ارزش های کیفی و ذاتی اثر بررسی شود.

دوم، کیفیت ضبط آثار باید بسیار خوب باشد طوری که با دیدن این آثار تماشاگر تصویر خوبی از تئاتر در ذهنش ایجاد شود.

کارگردان نمایش "هملت" در ابتدای امر حمایت مالی از این طرح را لازم بیان کرد و ادامه داد: باید در ابتدا حمایت از طرح صورت گیرد تا مخاطبان این طرح آشنایی لازم را کسب کنند و زمینه گسترش طرح فراهم شود. در جهت معرفی مجموعه ویدویی، گام های موثری برداشته شود و از طریق رادیو، تلویزیون و مطبوعات معرفی آثار صورت بگیرد.

صادقی در پایان تصریح کرد: درست است که تئاتر هنری زنده است اما طرح "تئاتر در خانه" وسیله‌ای برای توسعه گسترش و بهبود وضعیت تئاتر است. به وسیله این طرح تربیت تماشاگر، آگاه کردن او و پاسخ به تماشاگری که از تهران دور است صورت و به نوعی دمکراتیزه کردن هنر نمایش صورت می گیرد و تئاتر از جنبه انحصاری خارج می شود.

انتهای پیام/۵۴/۵۳