سرویس تجسمی هنرآنلاین: ساتبیز نیویورک مجموعه‌ای از وسائل شخصی، دست‌نوشته‌ها و یادگاری‌های ادوارد آلبی را در ماه سپتامبر به حراج می‌گذارد.

ادوارد آلبی از معروف‌ترین نمایشنامه نویسان آمریکایی است که سه بار برنده جایزه معتبر پولیتزر بود. شناخته شده‌ترین اثر او نمایش‌نامه "چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟" است که از آن اقتباس سینمایی موفقی نیز انجام شد. "داستان باغ وحش" و "رویای آمریکایی" از دیگر آثار معروف آلبی است.

کارهای اولیه او به شکلی گونه آمریکایی تئاتر پوچی و تأثیر پذیرفته از افرادی چون ژان ژنه، ساموئل بکت و اوژن یونسکو بود اما در واقع نمایش‌های او نقد جامعه آمریکا هستند.

آلبی دهه ۱۹۵۰ را در دهکده گرینویچ سپری کرد و در آنجا به کارهای سطح پایینی چون دستفروشی و پادویی پرداخت و ۱۰ سال زندگی با مشقت را تجربه کرد. در آنجا با ویلیام فلانگن منتقد موسیقی هرالد تریبون آشنا شد و این آشنایی رابطه عمیق عاطفی بین آنها به وجود آورد. فلانگن علاوه بر نقشی که به عنوان یار برای ادوارد جوان داشت به نوعی راهنما و مرشد او نیز به شمار می‌رفت. گرینویچ که در آن سال‌ها شباهت‌هایی با پاریس دهه ۱۹۲۰ داشت، مدام میزبان افراد و رویدادهای متعدد هنری بود. در همین ایام بود که آلبی توانست یوجین اونیل و تی اس الیوت را ملاقات کند. آلبی که به شدت علاقه‌مند بود نویسنده شود در طول یک حدود یک دهه، ۹ نمایشنامه چندین داستان و بیش از ۱۰۰ شعر نوشت اما هیچ‌یک آنها توفیق چاپ نیافت.

ادوارد آلبی در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۶ و پس از دوره کوتاهی بیماری در ۸۸ سالگی درگذشت.

حراج مجموعه ادوارد آلبی در 26 سپتامبر، در نیویورک برگزار می‌شود.