سرویس معماری هنرآنلاین: نشست "گفت‌وگویی پیرامون آثار سهند حسامیان" با حضور همایون عسکری سیریزی، علیرضا تغابنی و سهند حسامیان هنرمند مجسمه‌ساز ساعت 15یک‌شنبه ۲۲ مرداد 96  از سوی "بنیاد پژمان" در کافه موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

محوریت این گفت‌و‌گو بررسی آثار سهند حسامیان از منظر معماری است.

اغلب آثار سهند حسامیان سازه‌هایی تعاملی‌ هستند و به طور واضحی از معماری اسلامی برگرفته شده و در بسیاری از موارد از این رابطه‌ی نزدیک فراتر رفته و دیگر تنها بازتاب و تکرار فرم‌ها نیست. بلکه از عنوان اثر تأثیر گرفته و اغلب توضیحی مختصر آن را همراهی می‌کند.

ماهان معلمی درباره آثار او می‌نویسد: این مجسمه‌ها و چیدمان‌ها صرفاً ساختارند و مقیاس آن‌ها می‌تواند تغییر کند بی‌آن‌که آسیبی به فرم برسد. انگار حتا اگر این مجسمه‌ها را از گوشه‌ها با دست به اطراف بکشی یا به درون فشار دهی با حفظ وضوحشان بزرگ‌تر یا کوچک‌تر می‌شوند. گویی ساختاری ازلی هستند که مدام در حال تغییر اندازه و رفت‌و‌آمد بین مقیاس‌های کهکشانی و مولکولی باشند و به ناچار برای‌ آن‌که توسط یک نفر آدم معاصر درک و هضم شوند، در لحظه‌ای از این رفت و آمد خشک شده و مانده‌اند؛ هر آن ممکن است ظرف زمان را بشکنند و از دام انجماد بیرون بپرند. گویی از سر زمان و زمانه زیاد هستند.

گفتنی است؛ سهند حسامیان متولد سال ۱۳۵۶ در تهران و فارغ‌التحصیل کارشناسی مجسمه‌سازی از دانشگاه تهران است.آثار سهند حسامیان در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی به نمایش درآمده و در مجموعه‌های شخصی و عمومی گهداری می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در این رخداد می‌توانند به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان دکتر فاطمی، خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.