به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، با پایان یافتن مهلت ارسال آثار تعداد ۷۴۴۴ فیلم در دو بخش ملی و بین‌الملل متقاضی حضور در جشنواره سی و چهارم شدند.

670 اثراز مجموع ۱۴۸۵ فیلم بخش ملی به استان تهران و 815 اثر به سایر استان‌ها تعلق دارد و بر اساس تفکیک استانی انجام شده، از میان استان‌های متقاضی، اصفهان با ارسال 82 فیلم مقام نخست را به خود اختصاص داد. استان‌های خراسان رضوی و فارس نیز هر کدام با 68 اثر در مقام دوم و البرز با 59 فیلم در مقام سوم ایستاد. استان خوزستان با 50 اثر رتبه چهارم، گیلان با 47 فیلم پنجم و کردستان با 37 اثر رتبه ششم را در اختیار گرفتند. مقام‌های هفتم تا نهم را استان‌های مازندران ، آذربایجان شرقی و قم به ترتیب با 36، 33 و 30 اثر به خود اختصاص دادند. همچنین لرستان و همدان هر کدام با 29 فیلم در رتبه دهم و بوشهر و کرمانشاه با 25 اثر در مقام یازدهم ایستادند. مقام دوازدهم به استان اردبیل با 24 اثر و مقام سیزدهم به آذربایجان غربی با 22 اثر تعلق گرفت.

استان‌های کرمان و کهگیلویه و بویر احمد نیز به ترتیب با 16 و 15 اثر در رتبه چهاردهم و پانزدهم قرار گرفتند. استان‌‌های قزوین و مرکزی نیز هر کدام با 14 اثر رتبه شانزدهم و استان‌های چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و یزد هر کدام با 13 اثر مقام هفدهم را به خود اختصاص دادند. سیستان و بلوچستان و گلستان هر کدام با 10 فیلم در رتبه هجدهم و خراسان جنوبی و زنجان هر کدام با 9 اثر در مقام نوزدهم ایستادند. خراسان شمالی، ایلام و سمنان هر کدام به ترتیب با 6، 5 و 4 فیلم استان‌هایی بودند که کمترین فیلم را به دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ارسال کرده‌اند و در رتبه بیستم تا بیست و دوم قرار گرفتند. در تفکیک موضوعی نیز ۸۸۸ اثر داستانی، ۲۳۵ اثر مستند، ۹۸ اثر پویانمایی و ۲۶۴ اثر تجربی به دبیرخانه رسیده است. 

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سید صادق موسوی 25 تا 30 مهر ماه برگزار خواهد شد.