به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی نمایش "خرس و خواستگاری"، محمدحسن معجونی در نشست خبری این نمایش، اظهار کرد: اجرای تئاتر های درجه یک تهران در رشت، به نوعی یک نوع چالش برای هنرمندان بومی و مردم رشت در نوع انتخاب و سلیقه آن ها برای اجرا و دیدن تئاتر است.

وی افزود: از دیدگاه من هر تئاتری به صرف این که در آموزشگاه کار شده، قابلیت اجرا روی صحنه برای عموم مردم را ندارد و نمایش باید برای مخاطب لذت بخش بوده و تبدیل به یک خاطره خوب شود.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: رسالت ما افزایش مخاطب تئاتر، تا زمانی است که این هنر در سبد فرهنگی مردم قرار بگیرد.

معجونی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اجرای دوباره نمایش "خرس و خواستگاری" در رشت گفت: یکی از دلایل اجرای مجدد این تئاتر مناسب نبودن طول زمان اجرای اول بود.

وی با بیان اینکه هفت شب زمان مناسبی برای اجرای یک نمایش نیست تأکید کرد: این مساله در دراز مدت باعث آسیب جدی به بدنه تئاتر حرفه ای می شود.

کارگردان نمایش "خرس و خواستگاری" بخشی از تجربه بازیگری را در کلاس های آموزشی و بخشی دیگر را در روی صحنه دانست و تصریح کرد: اجراهای کوتاه مدت هم به لحاظ اقتصادی جوابگوی هزینه تولید یک نمایش نیست و هم زمان مناسبی را برای کسب تجربه یک بازیگر فراهم نمی کند.

معجونی همچنین به افتتاح "تماشاخانه هامون" در رشت اشاره و اظهار کرد: این سالن نمایش با هدف تداوم در اجرای تئاتر  راه اندازی شده و قرار است ۵۰ درصد ظرفیت آن با تئاتر بومی و ۵۰ درصد دیگر با اجراهای حرفه ای تهران در رشت فعالیت کند.

وی تأکید کرد: تمایلی ندارم که بلیط تئاتر در رشت به واسطه حضور سوپر استارها گران شود، چون تئاتر خودش باید قابلیت اجرا داشته باشد، نه به لحاظ وجود سوپر استار هایی که در آن حضور دارند.