سرویس موسیقی هنرآنلاین: هادی منتظری نوازنده کمانچه و دارنده نشان درجه‌ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین فعالیت‌های خود به هنر آنلاین گفت: 22 مردادماه در تالار رودکی در شب کمانچه اجرا دارم. در رابطه با آلبوم با توجه به شرایط حال حاضر بازار موسیقی، این‌که استقبال و خریداری وجود ندارد و خیلی سریع اثر در دنیای مجازی برای دانلود قرار داده می‌شود، برنامه‌ای ندارم.

او داد: یکی دیگر از علت‌ها نیز این است که در دو جشنواره اخیر از زمانی مسئولیت آن بر عهده خانه موسیقی قرار داده شد، برای من نه اجرای تک‌نوازی گذاشتند و نه گروه نوازی درصورتی‌که من هرسال هم به‌صورت تک‌نوازی و هم‌گروهی اجرا داشتم.

وی افزود: به‌ طور کلی موسیقی در چند سال اخیر دچار رکود شده است. همه ما می‌دانیم که حوزه موسیقی نیاز به تغییر و تحولات اساسی دارد، درنتیجه مسئولان باید از این هنر حمایت کنند تا موسیقی دوباره به دوران شکوفایی و طلایی خود بازگردد.

این نوازنده همچنین گفت: مشکلاتی که درزمینهٔ آموزش موسیقی وجود دارد به مسائل اقتصادی برمی‌گردد، ازاین‌رو آموزش، باید به‌صورت جدی حمایت شود. همچنین امروز، برخی در حوزه تدریس فعالیت می‌کنند که آگاهی و شناخت کافی به این حوزه ندارند.

این نوازنده کمانچه اضافه کرد: به نظر من مسئولان فرهنگی باید امید به آینده را در دل پیشکسوتان و هنرمندان جوان زنده کنند زیرا موسیقیدان‌ها همیشه مهجور واقع‌شده‌اند و حالا زمان آن رسیده است که موردحمایت قرار گیرند. حمایت نهادهای دولتی دل خیلی از هنرمندان پیشکسوت را شاد می‌سازد زیرا این پیشکسوتان بهترین دوران زندگی خود را صرف این هنر متعالی کردند پس باید بعد از گذشت این‌همه سال شاهد تجلیل و قدردانی این عزیزان باشیم.