به گزارش هنرآنلاین، اپرای عروسکی خیام به عنوان هشتمین اثر از مکتب تئاتر عروسکی آران  که از  25  تیرماه  به نویسندگی، طراحی و کارگردانی بهروز غریب‌پور در تالار فردوسی به روی صحنه رفته است و پیشتر تا ۲۰ مردادماه تمدید شده بود، با توجه به درخواست‌های مکرر مخاطبان و تماشاگران فهیم و ارزشمند خود، با پیام دیگری از بهروز غریب‌پور، تا پایان مرداد ماه تمدید شد.

متن پیام بهروزغریب پور  از این قرار است: "عزیزان تماشاگر و مشتاقان اپرای عروسکی خیام، شما نشان دادید که بیش از برخی از بظاهر فرهیختگان که تریبون دارند، درک و احساس زیبا شناختی دارید. شما درک کردهاید و می‌کنید که اعضای این گروه سعی کرده‌اند که درک نادرست از نمایش عروسکی را از ذهن‌های کوته‌بین بزدایند و ثابت بکنند که زبان نمایش عروسکی به شیوه‌ی مکتب آران بسیار فراتر از زبان‌های رایج صحنه‌ای می تواند اسطوره ها، زندگی‌های عمیقا عارفانه، روایتهای مذهبی و... را به نمایش در بیاورد و تلاش همه‌ی ما این است که بتوانیم سطحی‌نگری رایج در مورد این زبان دراماتیک را از لوح و ضمیر تماشاگران بی حب و بغض پاک کنیم و شما با خریداری سریع بلیت‌های این اپرا و پیش از این در مورد سایر اپراهای‌ گروه، به ما نیرو می‌دهید تا بازهم در خدمتتان باشیم و با عذرخواهی از همه ی کسانی که نتوانسته اند بلیت اپرای خیام را تهیه بکنند بازهم اجرای این اثر را تمدید میکنیم، زیراکه قدر شما مشتاقان هنر عاشقانه و غیر کاسبکارانه را می دانیم و روح مشفقانه‌ی شما را می ستائیم. 

بیاد می آورم که استاد انتظامی در هنگام دیدن اپرای رستم و سهراب گریه‌شان می‌گیرد، گلشیفته فراهانی که کنار او نشسته بوده است آهسته می‌گوید: عمو عزت اینها عروسکند، و آقای بازیگر می گوید اینها از ما بازیگران بهتر بازی می‌کنند. 

ببینید تفاوت از کجا تا به کجاست که یکی بگوید خیام عروسکی!! نمی تواند با تماشاگران ارتباط برقرار کند." 

شما با موجی که به راه انداخته‌اید نشان دادید که همسو با بزرگان، این هنر را می ستائید. ما در هرکشوری که اپراهایمان را اجرا کردهایم به نمایندگی از جانب شما برای اپرای عروسکی ایران عزیز و در انظار جهانی افتخار آفریده‌ایم و در ایران هستیم و می‌مانیم تا روایتگر صادق زندگی و اندیشه‌ی چکاد اندیشه‌ی ایرانی باشیم ...

در انتظار رو به رو شدن با شما در پایان هر اجرا."

همچنین لازم به تاکید است با توجه به اتمام بلیت‌های نمایش تا 25 مرداد، روزهای جدید فروش از امروز سه شنبه 10 مرداد ماه ساعت 14 اعلام می‌شود.

علاقه‌مندان به تماشای اپرای عروسکی خیام، می‌توانند از روز 25 تیرماه هر شب ساعت 19 به تالار فردوسی بنیاد رودکی مراجعه کرده و همچنین برای رزرو و تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.