به گزارش هنرآنلاین، این کارگاه آموزشی توسط انجمن هنر عکاسی آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همزمان با "جشنواره سراسری عکس مستند تبریز"  و برای توسعه و حفظ دیدگاه شخصی در فرآیند بیان داستان گویی(storytelling) و همچنین شرح دقیق یک روایتگری در عکاسی (photo essay) برگزار می شود.

مباحث کارگاه یاد شده شامل: ارتقاء دانش نظری و مهارت های عملی مورد نیاز برای تولید یک پروژه عکاسی  مستند،  ایجاد رویکردی فردی و خلاقانه در عکاسی مستند،  ایجاد مهارت کار کردن در زمینه ها و موقعیت های ناشناخته، مراحل اولیه ضروری برای ساخت مجموعه عکس، پیدایش و شروع یک ایده و حرکت به سمت ادیت و در نهایت ترتیب دهی عکس در عکاسی مستند، هدایت گروه از طریق برنامه روزانه عکاسی، بازبینی، راهنمایی، انتقادات گروهی، و جلسات ویرایش عکس، توسعه و حفظ دیدگاه شخصی در فرآیند بیان یک داستان و همچنین شرح دقیق یک روایتگری در عکاسی است.

در این کارگاه هر شرکت کننده آزاد خواهد بود پروژه شخصی خود را کار کند؛ هر فرد می­ تواند  پروژه ناتمامی که در دست دارد را در طول جلسات به اتمام رساند و یا ایده جدیدی که اخیرا در مورد آن تحقیق کرده را شروع کند.

روز اول کارگاه به معرفی و بررسی پورتفولیوها (نمونه کارها) اختصاص خواهد یافت، روزهای دیگر ترکیبی از عکاسی، ویرایش و نقد خواهد بود.

 همچنین یک مترجم برای شرکت کنندگانی که امکان استفاده دقیق از مطالب کارگاه را به زبان انگلیسی ندارند، مباحث کارگاه را همزمان برای شرکت کنندگان به فارسی ترجمه می­ کند .

شرکت کنندگان باید دوربین دیجیتال حرفه ای و لپ تاپ شخصی به همراه داشته باشند.

مدت دوره شش روز بوده و زمان شروع کارگاه  از اول شهریورماه خواهد بود.

علاقمندان می توانند برای شرکت در این کارگاه تا بیستم مردادماه جاری نسبت به ثبت نام اقدام کنند و به علت ظرفیت محدود کارگاه اولویت با افرادی خواهد بود که زودتر اقدام به ثبت نام کنند و در پایان کارگاه به شرکت کنندگان گواهی شرکت در دوره اعطا می ­شود.

علاقمندان برای شرکت در این کارگاه باید پورتفولیو خود شامل ۱۵ قطعه از عکسهایشان را در قالب فایل pdf  از طریق وبسایت جشنواره سراسری عکس مستند تبریز www.tabrizphotofest.com ارسال  کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره­‌های ۰۴۱۳۳۲۸۰۱۲۴ و ۰۹۰۳۵۰۷۱۴۷۲ تماس بگیرند.

گفتنی است پائولو پاتریزی (Paolo Patrizi ) متولد  ۱۹۶۵ کشور ایتالیا عکاس مستند نگاری است که سری کارهایش در زمینه کشف تناقضات بین سنت  و مدرنیته و اختلافات فرهنگی ناشی از رشد سریع اقتصادی است.

عکس های پائولو پاتریزی برنده چندین جایزه در انجمن عکاسان لندن، جایزه پرتره جان کوبال (The John Kobal Portrait Award)، جایزه لنزکالچر(Lens Culture International Exposure Awards)، وورد پرس فتو(World Press Photo)، جایزه عکاسی سونی(Sony World Photography Awards)، جایزه انسان شناسی حقوق بشر(The Anthropographia Award for Human Rights)، جایزه پرتره تیلور وسینگ (The Taylor Wessing Portrait Prize) جایزه پرتره بین المللی poy (عکس های منتخب سال امریکا). آثار پاتریزی بخشی دائمی از مجموعه موزه هنرهای زیبای در هستون را به خود اختصاص داده است.