سرویس موسیقی هنر آنلاین: علیرضا تفقدی نوازنده گیتار و مدرس این درس در دانشگاه درباره برنامه آتی خود به هنر آنلاین گفت: به‌صورت رسمی اجرایی ندارم، اما به‌طور خصوصی در آموزشگاه‌ها خواهم داشت. در آموزشگاه پارس و دانشگاه آزاد مشغول به تدریس هستم.

تفقدی روش‌های تدریس را متعدد دانست و اشاره نمود: مهم نحوه استفاده مدرس از آن‌ها است. روش چیزی نیست که بتوان گفت کدام‌یک بهترین است و از آن استفاده باید کرد. روش‌ها بسیار زیاد هستند و هر یک نکته‌های متفاوتی را در خود جای‌داده است. مدرس باید به‌قدری تجربه و شناخت از روش‌ها داشته باشد که بتواند با استفاده از آن‌ها مطالب مفیدی را به هنرجو بیاموزد. مدرس باید مفهوم کتابی که هنرجویان می‌خواند را به نحوی بیان کند که درک آن برای هنرجویان ساده‌تر شود.

او درباره کیفیت آموزش موسیقی دانشگاهی ادامه داد: انتظار است که ورودی و خروجی دانشگاه با هم متفاوت باشد اما این‌طور نیست و حتی گاهی ورودی‌ها بهتر است. نتیجه لازم گرفته نمی‌شود و می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد. به‌طورقطع راه‌حل‌هایی وجود دارد اما آنچه مهم است امکان استفاده از این راه‌حل‌ها است که در حال حاضر متأسفانه حمایتی از جانب دولت نیست.

تفقدی سپس در رابطه با انتخاب سازها توسط هنرجویان گفت: امروزه تعداد هنرجویان پیانو افزایش پیداکرده است. گیتار نسبت به پیانوساز ارزان‌تری است و به‌علاوه قابل‌حمل است شاید علت این‌که بیشتر افراد در ابتدا سراغ ساز گیتار می‌روند، این باشد. البته با آمدن پیانوهای الکترونیک که قیمت پایین‌تری دارند، این مسئله کمتر شده است.