سرویس استان های هنرآنلاین: بهزاد مریدی در آئین پایانی تقدیر از برگزیدگان پانزدهمین جشنواره‌ بین المللی امام رضا(ع) که ظهر دوشنبه در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه کودکان از دوران جنینی آموزش را فرا می گیرند افزود: بچه ها در زمان یادشده می آموزند و تمامی الگوهای خود را درک می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با توجه به اینکه موسیقی آرام، صوت دلنشین قرآن و شنیدن نام های زیبا برای کودک از ١٨ تا ٣٦ ماهگی موثرترین نقش را در فراگرفتن زبان بازی می کنند، افزود: با این وجود برخلاف این هم شنیدن و قرار گرفتن در معرض خشونت و آسیب ها در این فراگیری نقش عمده ای دارد.

وی که به مناسبت دهه کرامت در جمع برگزیدگان و تقدیرشدگان کشوری کانون فارس در بخش های نشریه نگاری، کتابسازی، داستان نویسی و شعر سخن می گفت، عنوان کرد: نمی توان ادعا کرد والدین خوبی برای فرزندان خود هستیم وقتی که با دیگران به خوبی رفتار نمی کنیم. زیرا رفتارهای شایسته ما است که الگوی تمام عیار و نمای فرزندان قرار می گیرد.

مریدی با بیان اینکه حجاب درونی است، در عین حال گفت: امروزه فضای مجازی مملو از چند چهره و چندگانه شدن است در حالیکه بیش از همه اینها باید به خویشتن بازگردیم.

وی تصریح کرد: مربیانی که برای بچه ها قصه می گویند چنانچه به آنچه بازگو می کنند باور نداشته باشند لاجرم بر دل نمی نشیند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به قرار گرفتن در روزهای دهه کرامت، گفت: این دهه پربرکت تجسم تمامی آن چه که از ائمه اطهار به نیکویی می شناسیم، است.

وی افزود: کتاب "خلقیات ما ایرانیان" نوشته زنده یاد محمدعلی جمال زاده و "جامعه شناسی خودمانی" اثری از احسان نراقی در نگاه آموزشی و تربیتی نقش موثری دارند.

در آئین پایانی تقدیر از برگزیدگان پانزدهمین جشنواره‌ بین المللی امام رضا(ع) که با حضور مدیرکل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، مشاور امور بانوان صداوسیمای مرکز فارس و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد، از اعضای گروه نشریه نگاری لارستان، اعضای گروه پویانمایی مرکز جهرم، اعضای گروه کتابسازی ویژه مرکز صدرا، اعضای برگزیده بخش داستان نویسی مرکز صدرا و برگزیدگان بخش شعر مرکز شماره ٣ شیراز تقدیر شد.

الهه بهرامی