به گزارش هنرآنلاین، نمایش "یک دقیقه و سیزده ثانیه" با نویسندگی مشترک محمد چرمشیر و بهمن عباسپور و کارگردانی شهرام گیل آبادی، که از  یکم مرداد اجراهای خود را در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده؛ شب گذشته میزبان علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. مرادخانی پس از تماشای نمایش عنوان کرد: "از عوامل نمایش "یک دقیقه و سیزده ثانیه" بسیار سپاسگزارم. نمایش خیلی خوبی بود. من فکر می‌کنم که وقتی ما این فضا را می‌بینیم، می‌توانیم چالش‌هایی را که به نحوی با آن درگیر هستیم، از طرق مختلف حل کنیم. برخورد ما با موضوع کارتن‌خوابی می‌تواند موضوع خیلی خوبی باشد و می‌توانیم از فضای تاریخی و فرهنگی گذشته برای الگوسازی استفاده کنیم. من با بازیگران هم که صحبت کردم، این نکته را به آن‌ها یادآورشدم، خیلی خوب است که علاوه بر ایفای این نقش، دغدغه اجتماعی این مساله را هم دارند. این توفیق است که هنرمند با باور خودش کاری را انجام دهد. اکنون در جامعه یک ارتقاء فرهنگی در حال رخ دادن است و با مطرح کردن این‌گونه مباحث، چالش‌های جدی پیش‌روی مخاطبان می‌گذاریم تا فکر کنند چگونه می‌شود از چیزی که آن را محتوم فرض می‌کردیم رهایی پیدا کنیم؛ شاید اساسا یک نوع رویا، خیال و یا مطلبی بوده که ما را به آنجا کشانده، اما ما می‌توانیم آن را به نحو دیگری حل‌ و‌ فصل بکنیم و مشارکتی که در این فضای اینتراکتیو (تعاملی) شاهد بودم، می‌تواند در حل این معضل راهگشا باشد.

مرادخانی در رابطه با توقیف نمایش پس از شب اول اجرا و مسائل بیان کرد: معمولا تئاتر همیشه یک‌سری مطالب و مباحث را با خود به همراه دارد و فقط مختص به این نمایش نمی‌شود. به همین دلیل نه ما نه شما نباید هیچ‌گونه هراسی از چالش‌های بین خودمان داشته باشیم. به این دلیل که ما به شما اعتماد داریم و شما هم به ما؛ و می‌توانیم با همدیگر مسائل را حل‌و‌فصل کنیم. من با شهرام گیل‌آبادی هم صحبت‌هایی داشتم و باهم تبادل نظر کرده و راجع به مسائلی صحبت کردیم و من به ایشان گفتم که کار خود را ادامه بدهد. یک‌سری‌ مباحث وجود دارد که خود همکاران ما می‌دانند چگونه آن‌ها را حل‌و‌فصل بکنند. در این نمایشی هم که من امشب دیدم خیلی همه چیز عالی بود و می‌شود درباره این مسائل کار کرد. بین ما و هنرمند باید یک تعامل، همکاری فعال و اعتمادی باشد تا بتوانیم تئاتر را رشد دهیم و اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. امیدوارم بعد از این بتوانیم قبل از هرگونه اتفاق و نه بعد از شروع اجرای نمایش‌ها، هرگونه کاری که لازم است را انجام دهیم و باهم تبادل نظر کنیم تا در این فضا به یک سامان بیشتری برسیم.

بعد و قبل یک سری موضوعات، اتفاقاتی می افتد که شاید در بعضی موارد اصول موضوعه بوده و از نظر گروه بدیهیات خودشان و از نظر ما بدیهیات خومان تصور شده و ممکن است یک مقدار اختلاف نظرهایی داشته باشیم. البته این مسائل قابل حل است و بخش‌های مشترک ما و هنرمندان بیش از بخش‌های اختلاف‌برانگیز است، پس می‌توانیم مسائل را حل‌ و‌ فصل کنیم.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با این‌که عنوان شده در این نمایش تک‌خوانی و رقص بانوان وجود دارد گفت: در این نمایش یک گروه کر وجود داشت و تمام بازیگران و مخاطبان جز این گروه کر بودند و چیزی به‌نام تک‌خوانی به آن معنا نمی‌تواند در این نمایش صحت پیدا کند؛ زیرا ماشاالله تمام تماشاگرانی که اینجا حضور داشتند، همه شعرها را حفظ بودند و همراهی می‌کردند.

در این نمایش ۸۰ دقیقه ای که نگاهی به معضلات اجتماعی زنان به ویژه وضعیت زنان کارتن خواب دارد، سیما تیرانداز، پانته آ بهرام، مینا دریس و لادن مستوفی ایفای  نقش می کنند. همچنین از دیگر عوامل این نمایش می توان به هانیه جوادی منش (دستیار کارگردان و برنامه ریز)، قربان نجفی (مشاور کارگردان)، بهمن عباسپور و علی پالیزدار (تهیه کنندگان)، محمد قدس (مجری طرح و مدیر تولید)، ندا نصر (طراح لباس)، فریدون محرابی (طراح صحنه و نور)، سمانه گلکار (موسیقی)، احسان رافتی و آرزو آزادپور (عکاسان)، مهدی گودرزی (فیلم بردار)، محمد صادق زرجویان (طراح گرافیک)، صادق داوری فر (طراح صدا)، فضل ا...تاری (ساخت تیزر)، آرزو آزاد پور (مدیر بین الملل)، امیر پارسائیان مهر (مدیر ارتباطات و روابط عمومی)، میثم تحریری و شمیس پورشاه رضایی (همکاران روابط عمومی)، گروه جارچی، گروه پژواک و گروه تئاتر مارکت (تبلیغات مجازی) اشاره کرد.

"یک دقیقه و سیزده ثانیه" ساعت ۲۱ در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر میزبان مخاطبان خواهد بود.