سرویس موسیقی هنر آنلاین: فرج علیپور خواننده، نوازنده کمانچه، بداهه‌نواز موسیقی مقامی لرستان و همچنین دارای نشان درجه‌ یک هنری معادل دکترای موسیقی از وزارت ارشاد است. او به‌زودی با گروهش در تالار وحدت دو شب پرخاطره را رقم خواهند زد.

علیپور درباره برنامه‌های پیش روی خود به هنرآنلاین گفت: در تاریخ 25 و 26 این ماه در تالار وحدت با گروه خودم، "تال"، کنسرت خواهیم داشت. بلیت‌های روز 25 مرداد تمام‌شده و فروش بلیت‌های روز بعد آغازشده است.

وی افزود: ما بیشتر قطعاتمان محلی است اما به نحوی برنامه‌ریزی می‌کنیم که مخاطبانمان از هر اجرا لذت ببرند.

او ادامه داد: مسلم علیپورسرپرستی گروه را بر عهده دارد و کمانچه می‌نوازد. میلاد علیپور نوازنده تار و تنظیم‌کننده قطعات است. مریم خدابخش ساز عود، مهزاد خلعتبر ساز کمانچه آلتو، ماهور زمانه پور ساز کوبه‌ای، وحید خسروی ساز دف و محسن کیا نژاد ساز سرنا را می‌نوازد. خودم نیز نوازندگی کمانچه و خوانندگی گروه را بر عهده‌ دارم.

او در ادامه با گله از نبود قانون کپی‌رایت گفت: به خاطر نبود قانون کپی‌رایت نزدیک به 20 سال است آلبوم منتشر نکرده‌ام. تا این وضع باشد تصمیمی برای انتشار آلبوم ندارم. برای تهیه آلبوم هزینه می‌شود، اما پولی از آن برنمی‌گردد. برای برگزاری کنسرت‌ها نیاز به قطعات جدید داریم و برای همین تک قطعه‌هایی در نظر می‌گیریم.

وی علت مهجور بودن موسیقی نواحی را توجه کم به آن دانست: بیشتر طرفداران ما در غرب کشور هستند. مردم لر و کرد بیشتر مخاطبان ما را تشکیل می‌دهند. اصل موسیقی سنتی از موسیقی محلی گرفته‌شده است، باید بیشتر به این موسیقی بها بدهند. موسیقی محلی را ضعیف می‌دانند درصورتی‌که ریشه موسیقی ما در موسیقی محلی است.

او درباره بی جایگزین بودن برخی هنرمندان موسیقی نواحی و ادامه مسیر این حوزه گفت: در گذشته این‌طور بود، اما در حال حاضر تعداد علاقه‌مندان افزایش پیداکرده است، اما هنوز افرادی هستند که ترجیح می‌دهند دنبال کار دیگری بروند. چون نوازندگی در حال حاضر برای افراد یک کار دلی است و به‌عنوان منبع درآمد نمی‌شود به آن نگاه کرد. باوجود تمامی این مسائل تعداد علاقه‌مندان بیشتر شده است و به هر نحوی تلاش می‌کنند. فرزندان من هم مانند من خودشان به موسیقی علاقه‌مند شدند، هیچ‌وقت به آن‌ها اجبار نکردم.

این موزیسین موسیقی نواحی، موسیقی لرستان را در مسیر پیشرفت دانست و گفت: امروزه موزیسین‌های جوانمان بیشتر تلاش می‌کنند، اما به‌هیچ‌وجه حمایت نمی‌شوند. فقط مردم حامی آن‌ها هستند. باوجود سختی مجوز گرفتن‌ها و بسیاری از ممیزی‌ها بازهم کنسرت خود را برگزار می‌کنند.