سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نمایشگاه cpm مهمترین و بزرگترین نمایشگاه پوشاک در روسیه است که سالی دو بار در ماه‌های آگوست و فوریه در شهر مسکو با مشخصات زیر برگزار می شود و امسال نیز از هشتم تا یازدهم شهریورماه میزبان فعالان این عرصه از سراسر جهان است.

عرضه بیش از ۱۰۰۰ کلکسیون پوشاک "زنانه ، مردانه و بچه گانه" از ۲۷ کشور اروپایی و آسیایی، اجرای بیش از ۱۵ شو زنده لباس (catwalk) در طول ۳ روز در سالن مخصوص، معرفی آخرین تحولات مد "trend" بوسیله شرکت WGSN و برگزاری بیش از ۱۰ سمینار تخصصی پوشاک توسط  Russian Fashion Retail Forum از جمله برنامه های نمایشگاه بین المللی پوشاک مسکو است.

در همین راستا، برندها و فعالان ایرانی نیز می‌توانند ضمن هماهنگی با اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در این رویداد حضور به هم رسانند.

این در حالی است که طی سال‌های اخیر و به واسطه اعمال برخی تحریم ها در روسیه، ضمن تشویق شرکت های روسی برای همکاری با برندهای خوشنام ایرانی، برندهای ایرانی نیز نمایندگی‌هایی در این کشور افتتاح کرده‌اند.

البته به گفته فرود عسگری، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران، عدم شناخت تجار و بازرگانان روسی از کریدور سبز، بازنگری در ارزش گذاری‌ها، سختگیری‌های طرف روسی و همگن سازی استاندارد‌ها از جمله مشکلات و مسائل موجود در صادرات به روسیه است که بی شک با حضور در چنین نمایشگاه‌هایی می‌توان به رفع این مشکلات امیدوار بود.

در این بین، انتشار خبر تخفیف ۱۵ درصدی به صادرکنندگان ایرانی در گمرک روسیه با ارائه گواهی مبدا الکترونیکی می‌تواند به افزایش انگیزه های فعالان داخلی به منظور سرمایه گذاری درروسیه منتهی شود.