به گزارش هنرآنلاین به نقل از  روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ سومین جلسه سخنرانی در ارتباط با نمایشگاه پرویز تناولی روز دوشنبه 9 مردادماه ساعت 5 بعدازظهر با حضور لیلی ماحوزی؛پزشک متخصص غدد،با موضوع "پرویز تناولی،هم پیمان با شیر ایرانی" در سالن سینمای موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

لیلی ماحوزی در خانواده ای اهل فرهنگ ،هنر و ادبیات او را به تناولی و هنر او نزدیک کرده است. و توانست در سرزمین شیر و سرزمین خورشید ، جادوی هنر را با شگفتی های دانش غنی تر کند و در سال 1390 به کارگاه استاد تناولی برود و از آن هنگام با او روی پروژه های مختلف کار کند.

همچنین بعد از سخنرانی لیلی ماحوزی ،فیلم مستند "نقطه و شیر "ساخته خانم سروناز علم بیگی و به تهیه کنندگی گالری10 درباره ی پرویز تناولی نمایش داده خواهدشد. این فیلم مستند درباره ی تناولی و اندیشه های اوکه به چهار وجه شخصیت هنری و فرهنگی او یعنی مجسمه سازی، نقاشی، نویسندگی و مجموعه داری نگاه می کند. فیلم پیشین سروناز علم بیگی در ماه گذشته یک جایزه ی بین المللی دیگر را به کارنامه ی خود افزود و اینک راهی جشنواره ای دیگر در اتریش است.

نمایشگاه "پرویز تناولی و شیرهای ایران" از روز 11 تیر ماه در موزه افتتاح و تا 7 شهریور ماه ادامه دارد. بازدید از این نمایشگاه،روزهای یکشنبه تا پنج شنبه هر هفته از ساعت 10 صبح تا 7 عصر، جمعه ها از ساعت 3 تا7 عصر می باشد.

یادآوری می شود،علاقه مندان می توانند جهت استفاده از برنامه سخنرانی ها (بصورت آزاد و رایگان ) به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.