سرویس موسیقی هنر آنلاین: اردشیر نوازندهٔ کمانچه، قیچک و ویولن درباره برنامه‌های خود به هنر آنلاین گفت: یک برنامه سه نوازی با تنبک و نقاله دارم که در خراسان، شمال و شیراز روی صحنه رفته‌ایم و در شهرهای مختلف نظیر یزد و اهواز نیز اجرا خواهیم داشت.

داور بخش کمانچه یازدهمین جشنواره موسیقی ملی موسیقی جوان افزود: برنامه دیگری نیز با همراهی امیررضا نوربخش، بهداد بابایی در سطح ایران خواهیم داشت. همچنین با گروه کامکارها و گروه ارکستر بزرگی که قطعات هوشنگ کامکار را می‌نوازند، اجرا خواهیم داشت. درباره اجرا در بخش کمانچه باید بگویم که نیمی از اجرا بداهه‌نوازی خواهد بود و نیمی دیگر بر اساس رپرتوار.

وی درباره آلبوم موسیقی خود و علت کاهش تولید آلبوم موسیقیایی توضیح داد: چند آلبوم کار کرده‌ایم، اما هنوز به مرحله تولید نرسیده است. علت کاهش تولید آلبوم‌های موسیقی بیشتر به خاطر موضوع کپی‌رایت است و این‌که شرکت‌های تکثیر دیگر تمایلی به سرمایه‌گذاری ندارند.

او ادامه داد: ما به‌تنهایی قدرت تولید را نداریم. به‌علاوه مشکلات بسیار زیادی بر سر راه است. یک هنرمند باید تمام‌کارها را خودش انجام دهد از آهنگسازی و نوازندگی گرفته تا رایزنی‌های تصویب و تکثیر. تمامی این مسائل دست‌به‌دست هم داده است.

کامکار همچنین درباره داوری آثار در بخش کمانچه یازدهمین جشنواره موسیقی ملی موسیقی جوان، گفت: در کل جشنواره یک انگیزه است و این بسیار برای آن‌ها مثبت است. هرچقدر چنین جشنواره‌هایی بیشتر شود، انگیزه نیز برای کار کردن افزایش می‌یابد.

این نوازنده  درباره اجراهای خیریه گروه کامکارها نیز گفت: گروه کامکار افتخار این را داشت که اجرای خیریه را داشته باشد که این موضوع باعث افتخار است.