سرویس مد و لباس هنرآنلاین: الهام زایجانی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هنر درباره مجموعه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در یک سال جاری به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات جهاددانشگاهی هنر برگزاری پنجمین جشنواره سراسری نقش تن‌پوش در اردیبهشت‌ماه بود.

زایجانی از جشنواره نقش تن‌پوش به عنوان اولین جشنواره تخصصی در زمینه طراحی تی‌شرت با استفاده از طرح‌های ایرانی و متناسب با فرهنگ کشورمان نام برد و گفت: از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره کمک به انتقال مفاهیم فرهنگ ایرانی و اسلامی از طریق لباس و کمک به رشد خلاقیت و شناسایی افراد مستعد و کمک به تجاری‌سازی طرح‌های منتخب است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر افزود: در پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، شبکه‌ای از همکاران دانشجویی و اساتید در مراکز استانی و دانشگاه‌های تهران تشکیل شد که از اقدامات خوب آن‌ها برگزاری کارگاه‌های تخصصی و آموزشی طراحی و چاپ سیلک روی تی‌شرت در دانشگاه هنر شهر تبریز، دانشگاه علم و فرهنگ تهران، فنی و حرفه‌ای دختران شهر سنندج، مرکز آموزش‌های تخصصی جهاد دانشگاهی هنر و دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر بوده است. همچنین تدوین کتاب و لوح فشرده معرفی پنج دوره جشنواره و برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده دوره‌های قبل و تجاری‌سازی طرح‌های برگزیده، از دیگر اتفاقات خوب جشنواره نقش تن‌پوش سال جاری بوده است.

زایجانی در ادامه گفت: شروع به کار دفتر خبرگزاری ایسنای دانشگاه هنر، کانون دانشجویی گردشگری این دانشگاه، کانون خلاقیت، نوآوری و شکوفایی مد و لباس، برگزاری مسابقات زنده طراحی و طرح هماهنگ استارت آپ اکسیر و ششمین جشنواره سراسری نقش تن‌پوش، از دیگر اقدامات اخیر جهاد دانشگاهی هنر در سال 96 است که در تعامل با مدیران بخش فرهنگی دانشگاه هنر اجرایی شده است.

او در پایان بیان کرد: هم‌افزایی کانون‌های فرهنگی جهاددانشگاهی و دانشگاه هنر، برگزاری جشن ورودی‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاه هنر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های مشترک موجب پویایی و ارتباط غنی فعالان دانشجویی و اساتید خواهد شد. این برنامه‌ها می‌تواند با همکاری جهاد دانشگاهی و مسئولان دانشگاهی، بهتر از گذشته برقرار باشد. ایجاد جریان فکری مؤثر، در میان دانشجویان، در زمینه فرهنگی و کارآفرینی، موجب برندسازی دانشگاه هنر و برقراری ارتباط مؤثر بین دانشجویان و صنعت خواهد شد. امید است این ارتباط و تعامل بهتر و کارآمدتر از گذشته باشد.