سرویس تجسمی هنرآنلاین:  امروز آخرین روز نمایشگاهی است که موزه متروپولیتن برای آثار اروینگ پن تدارک دیده است.

اروینگ پن (Irving Penn) متولد سال 1917 است.او از سال ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۸ در مدرسه هنرهای صنعتی موزه  فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا به تحصیل پرداخت و طرح‌های او در مجله هارپرز بازار به چاپ رسید. از ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۱ به عنوان طراح تبلیغاتی برای یکی از مجله‌های بزرگ نیویورک کار کرد و پس از آن در ۱۹۴۲ برای نقاشی به مکزیک رفت.

یک سال پس از بازگشت از مکزیک، از او خواسته شد که نخستین عکس‌های خود را برای مجله «ووگ» بگیرد. آلکس لیبرمن که سرپرست هنری این مجله بود، توانایی‌هایی بالقوه‌ای را که پن از خود بروز داده بود شکوفا ساخت و موجبات همکاری وی را با انتشارات «کنده ناست» که ناشر مجله «ووگ» بود، فراهم آورد. این همکاری اساس کار عکاسی پن را تشکیل داد. لیبرمن و مجله «ووگ» آنقدر بافراست بودند که به پن حداکثر آزادی عمل را برای آفرینندگی بخشیدند و پاداش بزرگ این کار خود را نیز با تصاویر متعدد و هنذمندانه‌ای که پن در طول سال‌ها برای این مجله آفرید، گرفتند.

آثار پن را می‌توان به سه رده بزرگ عکس‌های مد، تکچهره و طبیعت بیجان تقسیم کرد.

در این میان موزه متروپولیتن بیشترین توجه را به آثار او در حوزه فشن نشان داده است. در این نمایشگاه بیش از 150 عکس این عکاس نامی و شناخته شده آمریکایی به نمایش درآمده است.

 

irving-penn-6

 

14

 

13

 

irving-penn-10