به گزارش هنرآنلاین، مسئول نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهار کرد: هنرمندان  خوش ذوق نیشابوری تا کنون در زمینه های مختلف هنری توانسته اند با خلق آثار منحصر به فرد گوی سبقت را از  دیگر شهرستانها ربوده واینک نمایشگاه "گرافیکاتور"  آثار هنرمند  نیشابوری حسام پیرایش نیا همزمان با دهه فرخنده کرامت در محل نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور درمعرض دید عموم قرار گرفته است.

حمید رضا آتشی افزود: نمایشگاه " گرافیکاتور" آثار هنرمند نیشابوری حسام پیرایش نیا  با ٣٤   اثر در ابعاد ٧٠در٥٠سانتیمتر وتکنیک تلفیقی از کاریکاتور با هنرهای گرافیک،کلاژ،تایپوگرافی و پیکتوگرام  است که در معرض دید عموم قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه گرافیکاتور با سبک طنزسیاه ژورنالی و معناگرا و با محوریت ضد جنگ و توسعه صلح جهانی در معرض دید عموم علاقه مندان قرا گرفته است. 

آتشی یاد آورشد: این دومین نمایشگاه انفرادی  هنرمند نیشابوری حسام پیرایش نیا کارشناس معماری و مرمت اشیاء باستانی و تاریخی از دانشگاه زاهدان است.

این مقام مسئول به هدف از این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: کاریکاتور نقش ابزاری مفید، موثر و قدرتمند در انتقال پیامی مستقیم،رسا و شفاف به بیننده داردکه این امر به صورت نمادگرایی مرسوم بین المللی درهنرگرافیک یاپیکتوگرام و الحاق عناصرمنقوش برجسته در سبک کلاژ وحتی القای رنگ، بافت و فرم بخشی بظاهر لغات وعبارات در هنرتایپوگرافی محقق می شود و این نمایشگاه با هدف ترویج هنر گرافیک و کاریکاتور در بین جامعه هنری بخصوص جوانان و تشویق این قشر مهم جامعه و نقد و بررسی آثار  آنها برگزار شده است.

مسئول نگارخانه کمال الملک  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: نمایشگاه "گرافیکاتور"  از٧ الی  ١٢مرداد٩٦ هر روز از ساعت ٩ الی١٢صبح و ٥ الی ٨ عصر در محل نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور بر پا می باشد و در معرض دید عموم قرار دارد.