سرویس مد و لباس هنرآنلاین: صدیقه پاک‌بین، دبیر انجمن طراحان لباس و پارچه ایران درباره برپایی نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: از حدود سه سال گذشته، پیشنهاد لزوم برپایی جشنواره‌ای با این عنوان را به کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ارائه کردیم که متأسفانه به دلایل گوناگون تا به اکنون فرصتی برای تحقق این خواسته به وجود نیامد.

او با ابراز خرسندی از برگزاری نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان به عنوان گامی بلند در مسیر رفع مشکلات موجود بر سر راه والدین برای تأمین لباس فرزندان اظهار داشت: نه تنها یافتن طرح های مناسب در بازار و فروشگاه ها برای کودک و نوجوانمان امری دشوار به نظر می رسد بلکه قیمت های این اجناس کمی دور از ذهن به نظر می‌رسند که شاید با ورود بخش صنعت به تلاش جدی در کنترل این قیمت ها از مسیر همکاری با جشنواره هایی همچون جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان میسر شود.

دبیر انجمن طراحان لباس و پارچه ایران ادامه داد: ایجاد تعامل بیشتر میان طراحان مستعد و خوش ذوق عرصه پارچه و لباس کودک و نوجوان با تولیدکنندگان داخلی یکی دیگر از اهدافی بوده که جشنواره به دنبال آن است و بخش صنعت باید به این موضوع نیز توجه ویژه داشته و با رصد کردن مؤثر جشنواره، طراحان را به جامعه پوشاک کودک و نوجوان معرفی کند.

پاک‌بین افزود: پدران و مادران باید بدانند که هنگام خرید لباس کودک به جنس پارچه لباس توجه کنند و وقتی برای خرید به فروشگاه می روند به هیچ عنوان لباس های تهیه شده از مواد مصنوعی را برای فرزندان انتخاب نکنند. از سوی دیگر طراح و تولیدکننده این حوزه نیز باید بر این امر اذعان داشته باشد و طراحان پارچه زمان مناسبی را صرف طراحی بر روی پارچه هایی کنند که وقتی مستقیم با پوست کودک تماس دارند از هر لحاظ مناسب باشند.

دبیر انجمن طراحان لباس و پارچه ایران در خاتمه با اشاره به برگزاری بخش های متنوعی همچون طراحی پارچه، طراحی لباس، نمایش لباس‌های اجرا شده، کارگاههای آموزشی، گفت وگو و نشست، بخش صنعت و تولید و مسابقه زنده تیمی در نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان اظهار داشت: امید است جامعه طراحان و تولیدکنندگان با تمام قوا این رویداد را همراهی کنند و در ادامه شاهد اتفاقات درخور توجه و مؤثر برای جامعه هدف باشیم.