به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی نمایش"مکعب"؛ یکشنبه شب 25 تیر ماه در خانه نمایش اداره تئاتر، اعضای قدیمی کانون تئاتر حر که از هم دوره‌های علی سلیمانی بازیگر و کارگردان نمایش"مکعب" بودند به دعوت این گروه نمایشی گرد هم آمدند تا ضمن تماشای نمایش"مکعب" علی سلیمانی از علی اصغر راسخراد که در آن سال‌ها در کانون تئاتر حر، مربی آن‌ها بود تجلیل کنند.

براساس این گزارش علی سلیمانی بازیگر و کارگردان نمایش«مکعب» در ابتدای این مراسم گفت: به بهانه اجرای این نمایش که با همکاری دختر و همسرم شکل گرفت و در نهایت آقای راسخ‌راد به عنوان مدیر اداره تئاتر ترتیبی دادند تا اجرا شود  دور هم جمع شدیم. بخاطر دارم در آن سال ها در هر مراسمی که شرکت داشتیم و می  گفتم؛ ما بچه‌های کانون تصور جمع از کانون، کانون اصلاح و تربیت بود و ما باید توضیح می‌دادیم منظورمان کانون تئاتر حر است.

او ادامه داد: در حال به وجود آوردن فضایی هستیم تا در مکانی که آقای راسخ مدیریت آن را برعهده دارند کار ارائه کنیم از دیگر بچه‌های کانون حر نیز می‌خواهم تا در این فضا کار کنند زیرا آقای راسخ با شناختی که از استاندارد و کیفیت ما دارد حتما از اجرای ما بچه‌های کانون حمایت می‌کنند.

سلیمانی در ادامه این مراسم از قاضی نظام یکی از مدیران کانون حر دعوت کرد و اظهار کرد: همه می دانیم چقدر به لحاظ هنری ایشان پای ما ایستاد و کانون را مدیریت کرد. همه ما بچه و شیطان بودیم و او بستری به لحاظ موسیقی و ورزشی و تئاتری را مدیریت کرد و استعداد های آفرید که نتیجه اش این شد که الان دور هم جمع شدیم.

این کارگردان ادامه داد: در آن فضای شخصی  ما را پرورش و تربیت کرد و آن فرد علی اصغر راسخ راد است.

در ادامه  این مراسم قاضی نظام  هدیه‌ای را به نمایندگی از اعضای کانون حر به علی اصغر راسخ راد تقدیم کرد و چراغ گرد سوز این نمایش را روشن کردند.

در این مراسم که گروهی از بازیگران و عوامل نمایش«تابستانه» که بیست و سه سال پیش رساخ راد ان را کارگردانی کرده بود و با استقبال کم نظیری از جانب مخاطبان روبرو شده بود از او خواستند تا بار دیگر این نمایش را اجرا کند.

راسخ راد گفت: احساس می کنم امروز در زندگیم روز مهمی است و خوشحالم از دیدن کسانی که باهاشان کار کردم و حاصل عمرم جلوی چشمم هستند. بخاطر دارم  محمدرضاعلیمردانی در آن سال‌ها صدایش در نمی امد و الان یکی از بهترین صدا پیشه‌ها است.  پس از تحصیل در کلاس استاد سمندریان به کانون برای آموزش می‌امدم بخاطر دارم بچه‌های کانون کیف من را می گشتند و کتاب‌هایم را گاهی حتی پیش از آنکه من بخوانمشان می‌خواندند. اکنون من در دانشگاه تدریس دارم و متاسفانه دانشجوی ترم هشت بازیگری هنوز هملت نخوانده است.

او ادامه داد:تمرینات چند ساعته عجیبی با این بچه‌ها در روی صحنه داشتم و همه آن ها آن قدر زحمت کشیدن تا امروز به این جایگاه رسیدند.

 در ادامه مراسم هادی کاظمی از اعضای کانون حر به صورت تلفنی با دوستان حاضرش در مراسم صحبت کرد و ضمن خوشآمد گویی و ابراز دلتنگی گفت: متاسفانه به دلیل فیلمبرداری در پروژه ای در شمال کشور هستم و ناراحتم که امروز در جمع دوستانم نیستم.

محمدرضا علیمردانی نیز در ادامه این مراسم گفت: بعد از مدت ها که در کلاس آقای راسخ راد  اتود می زدم و همیشه از دستم ناراضی بودند یک هفته اتودی زدم که در دست شوی اتفاق می افتاد و خوب شد و راسخ راد از آن تعریف کرد و این خط را تا سه هفته اتود زدم تا جایی که راسخ راد گفت بس است حالمان را بهم زدی.

در ادامه این مراسم هر کدام از اعضای کانون تئاتر حر به بیان خاطره‌ای از دوران آموزش خود پرداختند و در ادامه با روشن شدن چراغ نمایش "مکعب" به تماشای این اثر پرداختند.

 در این مراسم هنرمندانی چون؛ محسن جسور، مهرداد نظام آبادی، محمدرضا علیمردانی، مجید اسماعیلی، سعید بحرالعلومی،امیر عبدی، عارف برهمن، عرفان نیکرو، علیرضا طهماسبی، امیر سلیم خانی، یوسف طاهریان، مجید ستایش، مسعود منصوری، شاهد پرستار، آرش بزرگزاده، علی سرور، ابوذر چهل امیرانی، اکبر قهرمانی، علی یداللهی، جمشید عسگری و ... حضور داشتند.

لازم به ذکر است؛ نمایش"مکعب" اجرای خود را از هشتم تیرماه هم‌زمان با نمایش«همسر چینی»مرجان قمری در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر آغاز کرده و تا 28 تیرماه در این سالن به روی صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت‌های این اثر می‌تواند به سایت تیوال و یا به شکل حضوری از گیشه خانه نمایش تهیه نمایند.

نمایش "مکعب" هرروز به جز شنبه‌ها ساعت 20:15 دقیقه به مدت‌زمان 40 دقیقه در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر به روی صحنه می‌رود.

نشانی خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر؛ میدان فردوسی، بعد از خیابان ایرانشهر، خیابان شهید موسوی، کوچه محمد آقا.