به گزارش هنرآنلاین، هفته هنر سیستان و بلوچستان شب گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور هنری وزیر ارشاد، شریعتی مشاور امور بانوان وزیر ارشاد و نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان این استان افتتاح شد.

شاه آبادی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه هفته فرهنگ و هنر استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: هفته هنر استان ها راه بین تهرانی ها و مردم شهرستان ها را کوتاه کرد.

وی هفته هنر استان ها را ادای دین به هنرمندان شهرستانی شمرد و ادامه داد: هفته هنر استان سیستان و بلوچستان باعث نزدیکی دلهای تهرانی ها با مردم سیستان و بلوچستان و همچنین آشنایی سیستانی ها با قابلیت های هنرمندان تهرانی می شود.

شاه آبادی تصریح کرد: امکان ندارد که کسی از هفته هنر استانی بازدید کرده باشد و شناختش نسبت به استان برگزار کننده این هفته ها تکمیل نشده باشد. معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته هنر استان ها را فرصتی جهت رونمایی از گنج نهفته استانها دانست و افزود: امروز هنر در ایران همانند گذشته تنها وسیله ای برای تفریح و سرگرمی نیست، بلکه راهی جهت فرهنگ سازی و به کمال رسیدن است. وی با بیان اینکه مردم این دیار را باید از پیشتازان انقلاب اسلامی هستند، گفت: استان سیستان و بلوچستان استان فرهیختگان نامداری است که یادآور رشادت و مقاومتند و به برکت وجود آنان آرامش و امنیت در کشور حکم فرما شده است.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از همه هنرمندان که خالق هفته هنر استان سیستان و بلوچستان هستند تشکر کرد.

گفتنی است، هفته هنر استان سیستان و بلوچستان از 18 تا 22 تیرماه در برج آزادی دایر است.