به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ داوری اولین جشنواره بین المللی رادیکال پرفورمنس در دو شاخه آلترناتیو پرفورمنس و پرفورمنس‌آرت در برگیرنده چند مرحله است که بخش نخست آن، شامل بررسی طرح‌های ارسالی، به صورت آنلاین از ۵ خردادماه آغاز و اکنون نتایج آن مشخص شده است.

 فراخوان اولین جشنواره بین المللی رادیکال پرفورمنس در روزهای  پایانی اسفندماه ۱۳۹۵ اعلام شد و در روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ زمان ارسال طرح و آثار به پایان رسید. در مجموع ۱۴۳ طرح و اثر در چهار بخش آلترناتیو پرفورمنس، پرفورمنس‌آرت، ویدئو پرفورمنس و سایبرفورمنس دریافت شد که از این میان ۴۱ طرح و اثر متعلق به هنرمندان غیر ایرانی است.

داوری در دو بخش آلترناتیو پرفورمنس و پرفورمنس آرت شامل چندین مرحله است که مرحله نخست آن شامل بررسی و مطالعه طرح‌ها است. در این بخش پاسخ‌ها به پرسشنامه‌ اولیه که به صورت آنلاین در اختیار هنرمندان قرار گرفت مبنای داوری بوده است و کلیه طرح‌ها در این مرحله بدون نام هنرمند یا گروه و صرفاً از طریق شناسه یکتا برای داوران قابل شناسایی بوده‌اند.

نسیم احمدپور، آزاده گنجه، سعید بهنام، اصغر دشتی و امیر راد داوری بخش آلترناتیو پرفورمنس و نسیم احمدپور، اصغر دشتی، امیر راد، مهدی صدر و علی فیروزجنگ داوری بخش پرفورمنس‌آرت را بر عهده داشته‌اند.

دبیرخانه نخستین جشنواره بین المللی رادیکال پرفورمنس نتایج داوری مرحله اول در دو بخش  آلترناتیو پرفورمنس و پرفورمنس‌آرت را به شرح زیر اعلام کرد:

در بخش پرفورمنس‌آرت طرح‌های پژمان حسینی، ازم طباطبایی، میلاد گایکانی، فاطمه  صادقی، حسام نظری، گروه رَستن، مجتبی افراخته، مهدی اسدی و فائزه رخ فیروز به مرحله بعدی داوری راه‌ یافتند.

در بخش آلترناتیو پرفورمنس طرح‌های گروه زیرو هیرو، محمد (مهیار) جاویدی، مهتاب شیرانی، سید جلال هاشمی، سید سعید هاشم زاده، مجید گنجی کاظمیان، امیر اسفندیاری، آرش فنائیان و آرش میرزائی موفق به راه‌یابی به مرحله بعدی داوری شدند.

راه‌یافتگان به مراحل بعدی داوری در این دوبخش از طریق تماس مستقیم  به جلسه ارائه و مشاوره حضوری دعوت خواهند شد.

نتایج نهایی بخش‌های ویدئو پرفورمنس و سایبرفورمنس در هفته دوم مردادماه اعلام خواهد شد و در نهایت آثار کلیه پذیرفته شدگان در هر چهار بخش، جهت کسب رادیکال زرین، در شهریورماه ۱۳۹۶ اجرا خواهند شد.