سرویس سینمایی هنرآنلاین: برگزارکنندگان جشنواره فیلم ونیز روز چهارشنبه آنت بنینگ بازیگر آمریکایی را به عنوان رئیس هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز معرفی کردند.

بنینگ و همکارانش در بخش مسابقه بین‌الملل که هنوز معرفی نشده‌اند، برنده جایزه شیر طلایی و هفت جایزه دیگر این بخش را انتخاب می‌کنند.

بازیگر 59 ساله که در کانزاس به دنیا آمده، برای فیلم‌های "زیبایی آمریکایی" (1999)، "جولیا بودن" (2004) و "حال بچه‌ها خوب است" (2010) نامزد اسکار بهترین بازیگر زن و برای "شیادان" (1991) نامزد اسکار بهترین بازیگر زن مکمل بوده است.

بنینگ اولین زنی است که در سال‌های اخیر ریاست داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز را بر عهده می‌گیرد.

آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره ونیز گفت: وقتش بود که از فهرست طولانی روسای مرد فاصله بگیریم و از زنی بسیار بااستعداد و الهام‌بخش دعوت کنیم که ریاست داوران بخش مسابقه بین‌الملل را بپذیرد.

آخرین بار در 2006 کاترین دونوو ریاست این بخش جشنواره ونیز را عهده‌دار بود. جین کمپیون در 1997 و گونگ لی در 2002 نیز رئیس داوران بودند.

بنینگ دو جایزه گلدن گلوب و یک جایزه بفتا در کارنامه دارد. او سال گذشته فیلم "قوانین قابل اجرا نیستند" به کارگردانی همسرش وارن بیتی و فیلم "زنان قرن بیستم" را روی پرده سینماها داشت.

او در 1387 به عنوان عضو هیئت رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، همراه رئیس وقت آکادمی و تعداد دیگری از اعضای هیئت رئیسه به ایران سفر کرد. اعضای آکادمی آن سال در ایران سمینارهای تخصصی برگزار کردند.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز 30 اوت تا 9 سپتامبر (8 تا 18 شهریور) برگزار می‌شود.

سال گذشته سام مندس فیلمساز بریتانیایی که بنینگ را در فیلم "زیبایی آمریکایی" کارگردانی کرد، رئیس هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز بود و فیلم فیلیپینی "زنی که رفت" به کارگردانی لاو دیاز جایزه اصلی جشنواره را دریافت کرد.