به گزارش هنرآنلاین، رسول صدر عاملی در مراسم نکوداشت خود که از برنامه‌های جنبی سی امین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بود، اظهار کرد: وقتی برای کسی مراسم بزرگداشت برگزار می‌شود، نباید این تصور باشد که آن فرد دیگر به فعالیت‌های حرفه‌ای خود ادامه ندهد و بزرگداشت پایان زندگی کاری افراد نیست.

وی به برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: جشنواره با رنج‌های زیادی شروع به کار کرد و با مصائب فراوان‌تر در دوره‌های ابتدایی از دوره اول تا پنجم برگزار شد ، اما با وجود این سختی‌ها مدیران برگزاری جشنواره ناامید نشدند و با عشق به کار خود ادامه دادند.

 کارگردان فیلم سینمایی "دختری با کفش‌های کتانی" اضافه کرد: اصفهان با برگزاری جشنواره فیلم کودک بار دیگر در بعد جهانی نمایان شد، به طوری که در حال حاضر یکی از جشنواره‌های شاخص و معتبر در دنیا محسوب می‌شود و هر جای دنیا که می رویم سراغ جشنواره کودک را می‌گیرند.

صدر عاملی ادامه داد: در گذشته فیلم‌های فاخری از جمله "گلنار"، "گربه آوازه خوان"، " قصه‌های مجید"، "بادبادک سفید" و "بچه‌های مدرسه"، "کیسه برنج"، "پرنده کوچک خوشبختی"، "الو الو من جوجوام" و "دزد عروسکها" برای کودکان و نوجوانان ساخته شد اما حالا اثری از آن فیلم‌ها نیست. من تمام فیلم‌های این دوره از جشنواره را دیدم اما فیلمی که در من ایجاد هیجان کند، مشاهده نکردم.

کارگردان فیلم سینمایی "من ترانه 15 سال دارم"، گفت: بین فیلم سازان در عین رقابت، همدلی نیز وجود داشت.

وی با اشاره به فیلمسازی در اوایل انقلاب اظهار کرد: بسیاری از علما در اوایل انقلاب سینما را دوست نداشتند چون اصلا به سینما فکر نمی‌کردند اما برخی از علما نیز مانند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بودند که پای سینما ایستادند. 

این کارگردان سینمای ایران اضافه کرد: در آن زمانها برای ما احترام به رقیبان بسیار اهمیت داشت و به دنبال آن بودیم که سینما و خود را یکبار دیگر پیدا کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی "پاییزان" گفت: در گذشته ایران به سرزمین شعر و ادبیات معروف بود اما حالا ایران سرزمین سینما است؛ چرا که در هر خانواده‌ای حداقل دو نفر به سینما به طور جدی علاقه دارند و یا علاقه دارند کارگردان و یا بازیگر شوند.

وی تاکید کرد: قبل از اینکه بدانید برای ورود به عرصه سینمای کشور زیبا هستید و یا شکل ظاهری خود را بشناسید و یا حتی میزان استعداد خود را کشف کنید باید بدانید که چه میزان کاراکتر و شخصیت دارید باید قابل اعتماد باشید و به معنی واقعی کلمه تربیت داشته باشید.

وی با بیان اینکه 70 درصد کارگردانی انتخاب است، اظهار کرد: اگر انتخاب بازیگر توسط کارگردان نادرست باشد آن بازیگر ممکن است از دست برود و مضحکه شود؛ به عنوان نمونه ترانه علیدوستی و پگاه آهنگرانی کسی را می‌خواستند تا آنها را از جوی کوچکی عبور دهد، ادامه راه دیگر قابلیت‌های خودشان بود که به اینجا رسیدند.

وی خاطر نشان کرد: بسیار از شهردار اصفهان تشکر می کنم که باعث شد جشنواره بار دیگر به اصفهان بازگردد.

رسول صدر عاملی با بیان اینکه اصفهان در ایران و جهان عزیز کرده است، گفت: یک زخمی روی آن باقی مانده است، از نیروهای انتظامی و امنیتی می خواهم که اقتدارشان را بار دیگر نشان دهند و کسانی که اسیدپاشی کرده‌اند را دستگیر کنند.