به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران ؛ زف چونی قائم مقام وزارت فرهنگ آلبانی و هیات همراه که به منظور گسترش همکاری‌های فرهنگی – هنری به ایران سفر کرده است،روز سه شنبه ضمن بازدید از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران ونمایشگاه آثار “پرویز تناولی و شیرهای ایران” با علی محمد زارع سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران دیدار و گفت و گو کردند.

قائم مقام وزارت فرهنگ آلبانی ضمن بازدید از آثار نمایشگاه پرویز تناولی گفت:جمع آوری این آثار و نمایش آن به صورت یک مجموعه باعث شگفتی و تعجب من شده است و این مجموعه تاریخ و هنر ایران را در یک دوره و یک موضوع خاص را نمایش می‌دهد.

وی در بازدید از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران گفت: باعث خوشحالی است که من توانستم از این مجموعه آثار هنرمندان ایرانی و خارجی بازدید داشته باشم و می‌توان گفت که گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران یکی از بی نظیرترین گنجینه‌های دنیا و در کنار آن ساختمان و بنای موزه نیز از معماری خوب و منحصر بفردی برخوردار است.

زف چونی در پایان در دیدار با علی محمد زارع سرپرست موز هنرهای معاصر تهران گفت: ما خواستار توسعه همکاری‌های فرهنگی – هنری بین دو کشور هستیم

در این دیدارمحمدتقی بختیاری کارشناس میز آلبانی و عباس لطفی مسوول این هیات ،زف چونی قائم مقام وزارت فرهنگ آلبانی را همراهی می‌کردند.