سرویس استان های هنرآنلاین: بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: امسال برنامه های گرامیداشت قلم در قالب یک هفته برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز چهاردهم تیرماه در سال ۱۳۸۱ پس از پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز قلم به ثبت رسیده است، گفت: اهالی قلم در استان فارس از در حوزه های مختلف از شعر و داستان گرفته تا پژوهش و ترجمه از دیرباز تاکنون جایگاه ویژه ای دارند.

برگزاری گرامیداشت قلم در قالب یک هفته جشن

وی افزود: امسال برای اولین بار برنامه های گرامیداشت این روز در قالب یک هفته برگزار خواهد شد که در اولین روز، چهارشنبه ١٤ تیرماه پایگاه اطلاع رسانی و پرتال انجمن اهل قلم استان فارس آغاز به کار خواهد کرد. در ادامه و در روز ١٥ تیرماه ساعت ١٠ صبح در گلزار شاعران آرامگاه حافظ شیرازی، مقبره اهالی قلم متقدّم و معاصری همچون اهلی شیرازی، فرصت شیرازی، دکتر لطفعلی صورتگر، عبدالوهاب نورانی وصال، دکتر حمیدی شیرازی، دکتر علی محمد مژده، حسن امداد، رسول پرویزی، پروفسور علیرضا شاهپور شهبازی، سید ابوطالب فنایی، جواد مصلح و ...  عطرافشانی و به ایشان ادای احترام می شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری آیین افتتاحیه شب های شعر و موسیقی شیراز در روز شنبه ١٧ تیرماه ساعت ١٨ خاطرنشان کرد: در این برنامه اهالی موسیقی و قلم گردهم می آیند و علاوه بر اجرای موسیقی فاخر و قرائت اشعار شاعران، مباحث تخصصی در حوزه شعر و موسیقی نیز مطرح می شود.

رونمایی از کتاب "کارنامه توصیفی نیماپژوهی" پروفسور حسن لی

رییس هیئت مدیره انجمن اهل قلم استان فارس گفت: در روز هجدهم تیرماه ساعت ١٨ نیز کتاب گرانسنگ "کارنامه توصیفی نیماپژوهی" به قلم پروفسور کاووس حسن لی که به تازگی توسط انتشارات هرمس راهی بازار نشر شده است با حضور دکتر بهادر باقری استاد دانشگاه، رونمایی خواهد شد.

مریدی افزود: قبل از این برنامه و در ساعت ١٧:٣٠ روز ١٨ تیرماه در نگارخانه استاد غلامی نمایشگاه عکس های قدیمی انجمن های ادبی شیراز  گشایش می یابد.

مدیرکل فرهنگ و اشاد اسلامی فارس در ادامه با بیان اینکه مراسم معارفه رؤسای شعب شهرستان انجمن اهل قلم در روز پایانی هفته گرامیداشت قلم برگزار می شود، گفت: برگزاری "جشن قلم" با گردهمایی بزرگ اعضای انجمن های ادبی در ساعت ١٨ روز نوزدهم تیرماه و تجلیل از چند چهره پیشکسوت شعر، داستان و پژوهش پایان بخش برنامه های این هفته خواهد بود.

الهه بهرامی