به گزارش هنرآنلاین، محمد غفاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سومین دوره از نشست های نقد و بررسی شعر مدرن حوزه هنری به صورت کارگاهی در حال برگزاری است، عنوان کرد: این کارگاه به صورت جمع دوستانه و دورهمی ادبی با حضور سرایندگان شعر مدرن شهر قم برگزار می شود.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم با اشاره به برگزاری محافل و نشست های تخصصی شعرخوانی و نقد ادبی نظیر "مهر و ماه" ، " قمپز" و "نقد و طنز" ،عنوان کرد: با توجه به اشتیاق و استقبال شاعران حوزه شعر "سپید" در نظر داریم در صورت مهیا شدن مقدمات و ملزومات برای این قالب شعر نیز محفل خاص برگزار کنیم.

وی گفت: قم در حوزه شعر مدرن ظرفیت و استعداد بسیار خوبی دارد لکن فعالان این حوزه شعری همواره در سایه شعر کلاسیک بوده و دیده نشده اند چراکه در قم شعر کلاسیک بسیار قوی در میدان است و با محافل و نشست ها و کارگاه های فراوان این حوزه، شعر مدرن را در حاشیه قرار داده است.

غفاری با بیان اینکه در نشست‌های شعر مدرن، هنرمندان از مبتدی تا حرفه ای حضور پیدا می کنند، افزود: از جمله فعالیت های این نشست معرفی حوزه هایی نظری شعرسپید و نقد و بررسی آثار شرکت کنندگان است.

وی اضافه کرد: فاطمه سادات حسینی سراینده مجموعه شعر "زنی در ازدحام ثانیه ها"، فضل الدین انصاری صاحب مجموعه "امضایی در انتهای ریل" و زهرا بختیار نژاد سراینده مجموعه اشعار "به اجبار از تو متنفر خواهم شد" از جمله سرایندگان شعر مدرن هستند که در نشست شعر مدرن حوزه هنری قم حضور پیدا می کنند.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم در تعریف شعر مدرن گفت: بعد از اینکه نیما یوشیج سبک جدیدی در شعر فارسی به وجود آورد، مدتها شعر نیمایی مطرح بود تا اینکه شاملو در شعرش یک قدم فراتر رفت و شعر سپید که در آن وزن دخیل نیست و موسیقی درونی می شود را در دهه 60 شکل داد، شعر سپید تا امروز دست خوش تغییرات فراوانی بوده و قرائت های مختلف شعر سپید مطرح شده است که مجموعه این نوع شعرها از نیمایی تا امروز را به عنوان آنچه در مقابل شعر کلاسیک قرار می گیرد، شعر "مدرن" می نامیم.

غفاری در پایان خاطرنشان کرد: نشست شعر مدرن پنج شنبه ها ساعت 17 در حوزه هنری قم برگزار می شود.