به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای بهمن؛ در این نمایشگاه که از روز پنج شنبه 30 خرداد برپا شده است، 30 تابلواثر با موضوع جهانی سازی فرهنگ بومی درمعرض بازدید عموم علاقه مندان قرار دارد.

فاطمیان کارشناس ارشد گرافیک درباره برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: معرفی و صدور فرهنگ بومی به جهان همواره دغدغه ای بوده که در سال‌های اخیر در کشور وجود داشته است، لذا رصد کردن عرصه‌های موجود جهانی می‌تواند ما را در یافتن ظرفیت لازم برای این منظور یاری کند.

وی در ادامه افزود: تبادلات متنی بین کاربران در فضای مجازی که بالغ بر سه میلیارد نفر را شامل می‌شود از جمله این عرصه‌ها است و استفاده روزافزون از پدیده نوظهور اِموجی از جمله این ظرفیت‌ها.

این کارشناس ارشد گرافیک در ادامه گفت: با توجه به استقبال و تشویق کنسرسیوم یونیکد به عنوان متولی اِموجی بر ارائه و نشر مفاهیم مورد قبول عامه مبتنی بر فرهنگ‌های محلی، برآن شدیم تا به ارائه تعدادی از مفاهیم بومی ملت ایران که مورد قبول و شناخته شده نزدجهانیان است بپردازیم، تا قدمی در راه صدور و تثبیت فرهنگ خودی برداشته باشیم.

فاطمیان نمایشگاه حاضر را نتیجه تحقیقات وسیع برای یافتن مفاهیم بومی منطبق بر شرایط یونیکد می‌داند.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه عکس می‌توانند به نگارخانه فرهنگسرای بهمن به نشانی میدان راه آهن، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی مراجعه کرده و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 55312180 تماس بگیرند