به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، فروغ بهمن‌پور، روزنامه‌نگار و پژوهشگر موسیقی ایرانی در مورد علت جمع‌آوری مجموعه عکس‌های هنرمندان موسیقی، گفت: جمع‏ آوری این عکس‏ها و اسناد صرفاً به دلیل علاقه‌ شخصی به موسیقی ایرانی و از سال‌ها قبل صورت گرفته است و به نیت تبدیل به یک مجموعه یا چاپ کتاب نبوده است.

وی در ادامه توضیح داد: این عکس ‏ها طی پیگیری‏ های مستمر در سال ‏های گذشته و آشنایی و ارتباط با اساتید بزرگی همچون استاد کسایی، تجویدی، یاحقی، جلیل شهناز و دیگران گردآوری شده است و اکنون با حمایت جناب آقای دکتر جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و شعب استانی این انجمن قرار شده است که این آثار برای استفاده و آشنایی عموم در 25 استان کشور به طور همزمان به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: متأسفانه بیش‏تر این اساتید از دنیا رفته‌اند اما همچنان با خانواده‌ هایشان در ارتباط هستم و به واسطه اعتمادی که به بنده دارند به محض این که چیزی در آرشیو پدرانشان پیدا کنند در اختیارم قرار می‌دهند، ولو خارج از کشور باشند.

بهمن‌پور در مورد چگونگی شکل‌گیری این مجموعه و همکاری‌اش با نشریات مختلف، خاطرنشان کرد: خود من هیچ گاه فکر نمی‌کردم روزی این عکس‌ها و اسناد تبدیل به مجموعه شود و من هیچ قیمتی برای این آرشیو و عکس‌های این نمایشگاه نگذاشته‌ام؛ این کار دلی بوده است و هرگز به مقوله‌ تجاری آن فکر نکرده‌ام. انشالله به زودی کتابی از این مجموعه عکس‌ها نیز منتشر خواهد شد و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ این نمایشگاه به همت فروغ بهمن‌پور و  با حمایت انجمن موسیقی ایران و با همکاری شعب استانی این انجمن از 10 تیر ماه در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمهال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمان جنوبی، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، همدان، یزد به طور همزمان برای علاقمندان به نمایش گذاشته می شود.