سرویس مد و لباس هنرآنلاین: شرکت توسعه فروش و صادرات پرنیان ایرانیان در روز دوشنبه 22 خرداد و پس از اتمام نخستین مجمع عمومی نام خودش را در لیست صنعت و صنعت‌گر ایرانی باز کرد.

در نخستین مجمع عمومی، سهامداران شرکت توسعه فروش و صادرات پرنیان ایرانیان نخستین تیم مدیریتی این شرکت سهامی خاص را برگزیدند و در این راستا انجمن صنایع پوشاک ایران به عنوان میزبان و بانی این هم اندیشی صنعتی در حوزه پوشاک، فضایی ایجاد کرد که تولیدکنندگان بتوانند در آن اتحادی برای غلبه بر مشکلات فروش و رقابت را واقعیت بخشند.

مجید افتخاری، مدرس دانشگاه، عضو انجمن صنایع پوشاک ایران و رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه فروش و صادرات پرنیان ایرانیان درباره جزئیات فعالیت این مجموعه به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: انجمن صنایع پوشاک ایران از دو سال پیش و با هدف شناسایی و رفع مشکلات و چالش‌های صنعتگران عرصه پوشاک شکل گرفت.

او تصریح کرد: پس از جمع‌بندی از بررسی‌های انجام گرفته به این نتیجه رسیدیم که امروز، بحران فروش در صدر لیست مشکلات قرار دارد و متأسفانه بسیاری از فعالان و تولیدکنندگان مد و لباس ایرانی از بازارهای بحرانی گذشته هم باز مانده و شاید دلیل امر این باشد که برندهای خارجی با امکانات خاص خود و البته تقلب‌ها و تخلف‌ها وارد شده و بازار ایران را در اختیار گرفته‌اند.

رئیس هیات مدیره شرکت توسعه فروش و صادرات پرنیان ایرانیان با اشاره به تغییر سطح سلیقه و افزایش تقاضا برای خرید محصول با کیفیت از سوی مردم اظهار داشت: اینروزها دسترسی به اطلاعات از طرق مختلف برای اقشار گوناگون امکان پذیر شده و در بازار رقابتی میان برندهای ایرانی و خارجی، هر چند در بخش صنعت خیلی‌ها به استانداردهای روز دنیا رسیده‌اند اما همچنان با مشکل فروش دست و پنجه نرم کرده و ما در انجمن به ریشه یابی علل این مسئله پرداختیم.

افتخاری گفت: مدل‌های مختلفی پیش رو داشتیم و در یک جمع بندی به این نتیجه رسیدیم که در کنار هم بودن برندها کمک می‌کند این بحران را پشت سر گذاشته و از تجربه، توان و امکانات همدیگر به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

او با اشاره به تجربه هم افزایی در نمایشگاه زنان و تولید ملی بیان کرد: برندهای ایرانی، تجربه در کنار هم بودن را در نمایشگاه زنان و تولید ملی بوستان گفتگو داشتند که بخش توانمندسازی شهرداری برگزار کرد اما با بررسی بیشتر این مدل نمایشگاهی به این نتیجه رسیدیم که بخش عمده‌ای از مصرف‌کنندگان به نمایشگاه نمی‌آیند و از طرف دیگر ارائه خدمات مشتری نیز در چنین فضایی به شکل مطلوبی نبوده است.

افتخاری با اشاره به سه تا مدل کلی در دنیا برای رونق فروش در عرصه صنعت گفت: مدل نخست این است که همه برندها زیر یک چتر اما با فضاهای جداگانه به فروش محصول بپردازند؛ در مدل دیگر مجموعه برندها در کنار هم محصولاتشان را عرضه می‌کنند و در مدل سوم همه برندها با یک برند واحد اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند.

افتخاری گفت: هم اکنون مقرر شده است که به اتفاق برندهای حاضر و به شکل گروهی یک سری شعب را ابتدا در ایران و بعد در دیگر کشورها راه اندازای کنیم و خروجی‌ها و اطلاعات بیشتر در آینده اطلاع داده می‌شود.

عضو انجمن صنایع پوشاک ایران با اشاره به حدود یک سال بررسی انجام گرفته بر روی این مدل‌ها اظهار داشت: مشاور حقوقی، مالی و مارکتینگ نیز به جمع ما اضافه شدند و در نهایت اساسنامه کار تدوین و خوشبختانه 22 خرداد این نوزاد متولد شد و در حال حاضر حدود 60 برند خوب کشور به اساسنامه رأی اعمتاد داده و اعضای هیئت مدیره را انتخاب کردند که آقایان مهدی رهبری، بهرام حوالی شهریاری، شاهرخ جعفری و رامین جوانرود به عنوان اعضای هیات مدیره و آقایان محمودیو چگنی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

او در خاتمه افزود: فرهنگسازی نسبت به استفاده از کالای با کیفیت ایرانی با احترام به حق انتخاب مردم و ایجاد فضایی برای هم افزایی برندها، جلب رضایت مصرف کننده و برطرف کردن مشکلات حوزه فروش از مهمترین اهداف پیش روی این شرکت است و با وجود انگیزه خوب و تفکر مثبتی که نسبت به این جریان وجود دارد امیدواریم که این نوع فعالیت‌های گروهی و منسجم در دیگر حوزه‌ها و صنایع نیز گسترش پیدا کند.