سرویس تئاتر هنرآنلاین: "ذهن برفکی" عنوان نمایشی است که به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین حسینی از 4 تیر ماه ساعت 21 در تئاتر باران به روی صحنه می‌رود. او که نخستین تجربه کارگردانی حرفه‌ای خود را پشت سر می‌گذارد، پیش از این دستیار کارگردانانی همچون آتیلا پسیانی و اصغر خلیلی بوده است.

حسینی در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین، درباره روند شکل‌گیری این نمایش توضیح داد: از یک سال و نیم گذشته روی متن "ذهن برفکی" کار کرده‌ام و و حدود 8، 9 ماه به صورت جدی مشغول تمرین این نمایش بوده‌ایم، البته در روند تمرینات به دلیل اینکه برخی از بازیگران به نقش‌ها نزدیک نبودند، مجبور به تعویض بازیگر شدیم. در نظر داشتم نیمی از این اثر را با حرکات فرم ببندم، اما از آنجایی که زمان اجرای آن حدود 110 دقیقه بود، به علت تداخل اجرایی در برنامه‌های تئاتر باران، از این کار صرفه نظر کرده و مدت زمان این نمایش را به 90 دقیقه رساندم.

او ژانر این اثر را سوءرئال عنوان کرد و یادآور شد: این نمایش در ژانر وحشت است و دارای صحنه‌های دلخراشی است که به واسطه موسیقی و گریم‌های وحشتناک و گروه حرکات فرم به شکل مومیایی این تعلیق ایجاد شده است، بنابراین تماشای این اثر مناسب کودکان و خانم‌های باردار نیست. 

این کارگردان جوان ضمن بیان این موضوع که "ذهن برفکی" حرف دل مردم است، خاطر نشان کرد: فرد اختلاس‌گری به صورت قاچاق از طریق کشتی از کشور فرار می‌کند و همسفران او که مردم عام هستند، حرف‌هایی در ارتباط با وی می‌زنند که این حرف‌ها غالبا در جامعه گفته می‌شود و ما در نظر داشتیم با اجرای این نمایش آن‌ها را به تصویر بکشیم.  یکی از شخصیت‌های نمایش فرد مبتلا به ترنس است که به مشکلات این اشخاص و برخورد با آن‌ها پرداخته می‌شود. نقش اصلی این نمایش دیوانه‌ای است که خدمه کشتی است و همه این اتفاقات زائیده فکر بیمار اوست.

"ذهن برفکی" با بازی مسعود رمضانی، مینا دلشاد، علیرضا عباسی، حسین اثباتی و الهام عصاریان در تماشاخانه باران به صحنه می‌رود.