سرویس موسیقی هنرآنلاین: مسعود جاهد آهنگساز و نوازنده نی در گفت‌وگو با هنرآنلاین در خصوص فعالیت‌های آتی خود به خصوص اجرای مشترک با امیرمسعود امیری در دهمین نشست "آیین آواز" توضیح داد.

جاهد درباره این همکاری گفت: آقای امیری به من گفت در نشست "آیین آواز" به مدت 20 دقیقه یا نیم ساعت می‌خواهد اجرا کند و برای همین از من هم دعوت کرد که در این اجرا همراه با ایشان حضور داشته باشم. من هم دیدم که آقای امیری یک جوان مستعد، پرتلاش و با انگیزه است و لازم دانستم برای حمایت از نسل جدید موسیقی با ایشان به روی صحنه بروم.  

این نوازنده که در اجرای مشترک با امیری نی‌نوازی می‌کند، در خصوص برنامه اجرای خود توضیح داد: اجرای ما یک اجرای پیش‌بینی نشده و فی‌البداهه است چون من معتقد نیستم که در تک‌نوازی از قبل یک رپرتواری مشخص شود و به همین خاطر هم به آقای امیری گفتم که به صورت فی‌البداهه اجرا کنیم و حتی تمرین هم لازم نیست. امیدوارم این اجرا مورد استقبال حاضرین در فرهنگسرای ارسباران قرار بگیرد.

مسعود جاهد در خصوص سایر فعالیت‌های موسیقایی خود گفت: الآن به جز اجرا در نشست "آیین آواز" برنامه اجرایی دیگری ندارم و درگیر مجموعه آلبوم‌های "سعدی‌خوانی" هستم که این مجموعه شامل 40 تصنیف و آواز بر روی اشعار سعدی در قالب 5 آلبوم با نام‌های مختلف "خمار مستی"، "قبله اهل دل"، "دل‌آرام" و "غم زمانه" است. قطعات این آلبوم با سازهای تار، نی، دف و تنبک تنظیم شده‌اند.

جاهد عوامل مجموعه آلبوم "سعدی‌خوانی" را این‌چنین معرفی کرد: در مجموعه "سعدی‌خوانی" مجید واصفی نوازنده سه‌تار، محمود فرهمند نوازنده تنبک و فرزاد عندلیبی نوازنده دف حضور دارند و همچنین خانم یگانه تولایی هم با من همخوانی و دکلمه کرده است. قسمت‌هایی از آواز هم در این آلبوم وجود دارد که آن را برادرم آقای محمود جاهد خوانده است.

این نوازنده نی در مورد زمان انتخاب آلبوم گفت: تا چند روز آینده مراحل تولید آلبوم تمام می‌شود و شرکت ایران‌گام که عهده‌دار پخش این آلبوم است، مراحل اخذ مجوز و سایر مراحل قانونی آن را پیش خواهد برد تا ببینیم که ان‌شاءالله آلبوم چه زمانی برای انتشار آماده می‌شود. من یک کتاب 7 جلدی آموزش نی هم در دست انتشار دارم که در فرصت بعدی در موردش توضیح خواهم داد.

جاهد به همراهی امیری در حالی در دهمین نشست "آیین آواز" به اجرای موسیقی می‌پردازد که در قالب همین برنامه، مهدی آذرسینا (آهنگساز و نوازنده‌کمانچه)، مرتضی غزنوی (خواننده و مدرس‌آواز) و علی شیرازی (آوازخوان و آوازپژوه) نیز سخن خواهند گفت.

دهمین نشست "آیین آواز" از ساعت 18 روز 30 خردادماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.