سرویس استان‌های هنرآنلاین: در این نشست روسای شهرستانی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فارس، مشکلات خود را مطرح کردند و خواستار تعامل و هماهنگی بیشتر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با نهاد کتابخانه‌های عمومی شدند.

یکی دیگر از خواسته‌ها و پیشنهادات مطرح شده در این نشست، رفع موازی کاری‌ها و تعاملات بیشتر در راستای برگزاری برنامه‌های فرهنگی بود.

منوچهری، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این نشست با اشاره به همکاری و هماهنگی‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: روزانه بین ٤٠ تا ٥٠ برنامه فرهنگی با محوریت کتاب در استان فارس برگزار می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های خاص نهاد کتابخانه‌‌‌های عمومی را طرح عضویت سراسری عنوان کرد و افزود: در این طرح متقاضی با ثبت نام و عضویت در یک کتابخانه می‌تواند از تسهیلات و امکانات تمام کتابخانه‌های سراسر کشور استفاده کند.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این نشست از حضور خود در بین سنگربانان گسترش فرهنگ، هنر و ادب ابراز خوشحالی کرد و گفت: در طول تاریخ بشریت از زمان‌های دور که انسان پا به عرصه گیتی نهاد، آموختن را یکی از راه‌های رسیدن به سعادت انسان دانست و در این عرصه تلاش وافر داشت تا توانست جهانی پیشرفته را بر روی بشر هم نوع خودش قرار دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به سرعت پیشرفت بشر اضافه کرد: جهان با سرعت نور در حال دگردیسی و پیشرفت فراوان است و همه این اتفاق‌ها صورت نمی‌گیرد مگر با همت مردانی از جنس علم؛ فرهنگ و دانش، آن‌ها علم و فرهنگ و ادب را می‌نویسند و پژوهش و تحقیق می‌کنند و ما نیز بستری فراهم می‌کنیم برای توسعه، برای فرهنگ‌سازی، برای سوادآموزی پس رسالتی که بر دوش شما حافظان علم و ادب است بسی سنگین است.

سهرابی افزود: کتابداران در شهرستان‌ها بویژه در روستاها، کلید توسعه فرهنگ هستند.

وی گفت: روسای نهاد کتابخانه‌های فارس و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی دو بازوی توانمند در کنار هم هستند که می‌توانند در عرصه فرهنگ‌سازی جامعه نقش بسیار موثری داشته باشند و انتظار است با تعامل بیشتر به تقویت ارتباطات این دو نهاد در کنار هم و در یک مسیر گام‌های موثری برداشته و از موازی کاری و خنثی کردن فعالیت‌های هم دیگر جداً پرهیز کنند.

گفتنی است دومین نشست شورای اداری استان در ادامه با گفت و گو درخصوص ایجاد کتابخانه در شهرهای بدون کتابخانه، پیگیری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، طرح خرید منابع برای کتابخانه های عمومی، وضعیت بودجه  و اعتبارات، ایجاد طرح های ترویجی کتاب محور همچون کتاب رسان سیار و... دنبال شد.

الهه بهرامی