سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "تنها راه ممکن" به نویسندگی محمد یعقوبی و کارگردانی شبنم قلی‌خانی از 5 تیرماه ساعت 21 در تماشاخانه شانو روی صحنه است و بازیگران آن هنرجویان آموزشگاهی هستند که شبنم قلی‌خانی در آن تدریس می‌کند.

شبنم قلی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره دلیل انتخاب این اثر نمایشی به منظور اجرا توسط هنرجویانش گفت: از آنجا که نمایشنامه "تنها را ممکن" که از قبل با آن آشنایی داشتم اثری اپیزودیک است، تصمیم گرفتم آن را با هنرجویانم تمرین کرده و به صحنه آورم. این اثر نمایشی در هر اپیزود به نوعی به بخشی از مشکلات جامعه و خانواده اشاره دارد و به نظرم نوجوان‌ها و جوان‌ها بسیار با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

او همچنین در ادامه افزود: از آن‌جا که هنرجویان من در رده سنی نوجوان و جوان قرار دارند و این نمایشنامه مشکلات اجتماعی را به تصویر می‌کشد، به نظرم آمد که به خوبی با آن ارتباط برقرار کرده و از این رو تصمیم به اجرای آن گرفتم.

قلی‌خانی درباره میزان وفاداری‌اش در اجرا به نمایشنامه اظهار کرد: کاملاً وفادار به متن بوده‌ام و با وجود اینکه برخی توصیه کردند پایان نمایشنامه امیدوارانه باشد اما با این حال ترجیح دادم تا تغییری در آن اعمال نکنم.

این بازیگر و کارگردان درباره سبک و فضای اجرایی نمایش "تنها را ممکن" یادآور شد: به دلیل اینکه بازیگران این اثر همه هنرجو هستند این نمایش اپیزودیک را کاملاً رئال اجرا می‌کنیم. از آنجا که این نمایش دارای تعدد صحنه است و تعویض صحنه‌ بسیار دارد، سعی کرده‌ایم از دکور خاصی استفاده نکنیم تا بازی‌ها بیشتر دیده شود.

قلی‌خانی با بیان اینکه طراحی صحنه این نمایش مینی‌مال و مختصر است و موسیقی‌های آن انتخابی است، گفت: از آنجا که این اثر طی دوره آموزشی شکل گرفته است، تمرینات این نمایش حدود 6 ماه به طول انجامید. تمرین با هنرجویان پروسه بسیار سختی است چراکه آن‌ها در یک سطح قرار ندارند و باید به لحاظ بدن و بیان با تمرینات به یک هماهنگی برسند و کاراکتر را از صفر بسازند.

او در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: علاقمند هستم تا بیشتر جوان‌ها به تماشای این نمایش بنشینند چرا که این اثر به مسائل روز می‌پردازد.   

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: تنها راه ممکن نمایشی است اپیزودیک بر مبنای زندگی نمایشنامه‌نویسی خیالی و ناکام به نام مهران صوفی است که توسط راوی و بازیگران، برش‌هایی از اجرای آثار او را می‌بینیم.

بازیگران این اثر نمایشی آرام احمدی‌نیا، مهدی افشاری، محمد بختیاری، سعید بینا، نگین پزشکی، فاطمه پریدار، کیانا تاجیک، الهه جامی، محمد حاجی محمدی، پارسا خسروی، امیرحسین رحمانی، فردین رحمان پور، سعید ره نورد، علیرضا رئیسی، ماکان سیگارچی، ندا سهرابیان، گلناز شیرانی، زهرا عبدالهی، دینا غلامی، امیر فرمانی، امیرحسین مرادی، کامیار مهدیزاده، نگار مهری، محسن مولایی و محمدرضا نیکزاد هستند.

دیگر عوامل نمایش "تنها راه ممکن" عبارتند از: تهیه کننده: الهه کمال خانی، مشاور پروژه: نادر نادرپور، تبلیغات مجازی: میلاد لطیفی و طراح پوستر: امیرحسین صیدآبادی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.