سرویس تئاتر هنرآنلاین: الهام شعبانی طراح لباس و بازیگر تئاتر، قصد دارد به عنوان نخستین تجربه کارگردانی خود، اثر نمایشی نوشته علی اصغری را روی صحنه آورد.

الهام شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: در نظر دارم متنی نوشته علی اصغری را که حدود یکسال است به کمک نویسنده اثر مشغول کار بر روی آن هستم را اواسط شهریورماه به صحنه آورم و نخستین تجربه کارگردانی خود را با این نمایش پشت سر بگذارم.

او که با بازی در نمایشی از داوود فتحعلی بیگی به عرصه تئاتر وارد شده و پس از آن به عنوان بازیگر و طراح لباس در تئاتر حضور داشته، درباره نخستین تجربه کارگردانی خود خاطرنشان کرد: مدتی است که ذهنم درگیر این است که به عنوان کارگردان نمایشی را روی صحنه آورم و این حیطه از هنر تئاتر را نیز تجربه کنم. درخصوص اجرای این نمایش با یک سالن خصوصی مذاکراتی داشته‌ایم که به زودی نام این تالار نمایشی را عنوان خواهم کرد. این نمایش را قصد دارم اواسط شهریور ماه در این تماشاخانه به صحنه آورم.

بازیگر نمایش "کمیته نان" با بیان اینکه این اثر 9 شخصیت دارد، در ادامه افزود: اکنون در حال پیش تولید نمایش هستیم و 3- 4 بازیگر آن مشخص هستند. این نمایشنامه که در سال 90 به عنوان اثر برگزیده در جشنواره تئاتر فجر به چاپ رسیده است و جایزه اول ادبیات نمایشی را هم از آن خود کرده است، "خشت خام خانه" نام دارد اما نام این اثر در اجرایی که پیش رو داریم تغییر خواهد کرد. این نمایشنامه در حال بازنویسی است و تا تیرماه تکمیل خواهد شد.

شعبانی همچنین  در پاسخ به این پرسش که قصد بازی در این نمایش را دارد یا خیر؟ یادآور شد: قصد ندارم در این نمایش بازی کنم چرا که معتقدم که کارگردان نباید در کار خود بازی کند اما این موضوع برای من بسیار دشوار است، چون شخصیت‌های نمایش در حال تبدیل شدن به آن چیزی است که من بسیار دوست‌شان دارم. حتی طراحی لباس نمایش را به شخص دیگری خواهم سپرد و قصد دارم تمام هم و غم خود را بر روی آنچه که می‌خواهم خلق کنم، بگذارم. طراح لباس این نمایش یکی از هنرجویان و دستیاران بسیار خوب من است که در جشنواره‌های دانشگاهی موفق به دریافت جوایزی شده است.