سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش"مردی در آینه" به کارگردانی علی سلیمانی و تهیه‌کنندگی علی رضوانی از امروز 25 اردیبهشت‌ماه ساعت 18:30 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و علی سلیمانی، سیروس همتی، محسن سلیمانی فارسانی، علی یعقوب‌زاده، حسین میرزاییان، سبا سلیمانی و محمدرضا معجونی بازیگران این اثر نمایشی هستند. این نمایش براساس نمایشنامه "توبه نمی‌کنم" نوشته سیدجواد هاشمی است

علی سلیمانی؛ بازیگر و کارگردان نمایش "مردی در آینه"، گفت: تجربه بیش از 20 سال‌ در حوزه اجرای آثار نمایشی تاریخی، نشان از این دارد که استفاده از فضایی خاص و همراهی آن با نوعی زبان موسوم به زبان ارگائیک در ارتباط مؤثر مخاطب با اثر نمایشی نتیجه منفی دارد. به همین دلیل با وجود آنکه این نمایش براساس نمایشنامه‌ای موسوم به "توبه نمی‌کنم" نوشته سیدجواد هاشمی تولید و آماده اجرا می‌شود اما در کارگردانی و هدایت بازیگران آن، شیوه‌ای کاملاٌ مستقل و متفاوتی به کار رفته است تا آنجا که در نخستین گام فضای نمایشی کاملاً امروزی و مبتلا به جامعه‌ای که مردم در آن زندگی می‌کنند، اختیار شده و زبان محاوره‌ای نیز در گفتار بازیگران آن به کار رفته است.

علی سلیمانی تصریح کرد: با وجود آمارهای رضایت‌بخشی که از اقبال مخاطبان آثار نمایشی طی سال‌های اخیر مخابره می‌شود، اما باید گفت که در خوشبینانه‌ترین حالت، 5 درصد کل جمعیت کشور مخاطب تئاتر هستند و تمام کوشش‌ها باید به شکلی به انجام برسد که از نظر کمی با افزایش میزان مخاطب تئاتر روبرو شویم.

کارگردان فیلم سینمایی "اشنوگل" افزود: شاید یکی از تمهیدات به منظور اقبال مخاطب از آثار نمایشی، همین تجربه‌ای باشد که در این نمایش ما آن را به کار بستیم، یعنی نزدیک شدن تا حد امکان به سطح زندگی مخاطب و درگیر کردن او با مناسباتی که بازتاب زندگی واقعی خود اوست و در نمایش جریان دارد تا آنجا که مخاطب احساس غریبی با نمایش نکرده و خود را نیز جزئی از آن احساس کند.

او در پایان گفت: در یک کلام ما در اجرای آثار نمایشی تاریخی و به ویژه دینی نیاز به ایجاد نوعی آشنایی‌زدایی در مخاطب داریم به این معنی که مخاطب به محض شنیدن خبر اجرای نمایش دینی و یا مواجهه با آن نتواند دست عوامل فنی و اجرایی نمایش را بخواند و با پرهیز از مشابهت تولید نمایش‌های دینی به هم، مخاطب را با اجرای هر نمایش غافلگیر کنیم.

مردی در آینه

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: حارث که سال‌ها با لجاجت، کینه امام علی(ع) را در دل دارد و در تمام جنگ‌ها علیه امیرالمؤمنین(ع) جنگیده، هیچ‌گاه دوستدار او نیست ولی در مقابل همه کینه‌توزی‌ها و دشمنی‌ها در جواب مهربانی و شفقت علی(ع) را دیده و همیشه چشمانش را بر روی همه این الطاف علی(ع) بسته است. در ادامه اتفاقاتی می‌افتد که منجر به آن می‌شود که حارث در مورد حضرت علی(ع) به معرفت حقیقی برسد و...

دیگر عوامل نمایش "مردی در آینه" عبارتند از: مدیر تولید: حسین فردوس آرانی، طراح حرکات فرم: میلاد محمدزاده و  طراح لباس، گریم و صحنه: سهیلا جوادی.

علاقمندان به منظور هماهنگی جهت تماشای این نمایش می‌توانند با شماره 88842885 تماس حاصل کنند.