سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "مثل خاراندن یک زخم پس از خوب شدن" نوشته و کار فرانک فروتن از 20 فروردین‌ماه ساعت 18 در سالن شماره دو عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی حامد نساج بخارایی، حسین معدن‌نشین، سمیه قهرمانی و ریحانه یزدان‌یار هستند.

فرانک فروتن در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین با بیان اینکه این اثر یک درام و رنج‌نامه اجتماعی است، درباره موضوع و مضمون این نمایش گفت: در ظاهر داستان، آرزو شخصیت اصلی نمایشنامه دچار بارداری ناخواسته‌ای شده است که به واسطه آن مسئله سقط جنین پیش خواهد آمد اما بطن این نمایشنامه به روابط سردرگرم انسان‌های امروزی با یکدیگر و با خودشان در جامعه امروزی می‌پردازد. تناقضی که میان خواسته‌های این نسل با باید و نبایدها و هنجارهای ‌اجتماعی وجود دارد.

او درباره ایده نگارش این اثر عنوان کرد: ایده اولیه براساس دیدار من با دختر جوانی که به یک بیمارستان مراجعه کرده بود، شکل گرفت.

کارگردان نمایش "ترس‌های کوچک من" ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش حدود 4 ماه به طول انجامیده است، درباره سبک و فضای اجرایی نمایش "مثل خاراندن یک زخم پس از خوب شدن" خاطرنشان کرد: با وجود اینکه نمایشنامه کاملاً رئالیستی است اما در بحث اجرا سعی کرده‌ام چیزی را به متن اضافه کنم. بنابراین وارد فضای ذهنی شده‌ام و این فضا را در طراحی صحنه نیز اجرائی کرده‌ام. این اثر با فضایی ذهنی و رئالیستی وارد بعد فضای عینی می‌شود.

فروتن درباره طراحی صحنه این اثر اظهار کرد: با توجه به ویژگی داستان این نمایش همه چیز مینی‌مال است و شاید به تئاتر بی‌چیز گرایش دارد. طراحی صحنه خلاصه و مینی‌مال است و مخاطب با فضای اسباب‌‌کشی در یک خانه روبروست. صحنه متشکل از کارتن‌های اسباب‌کشی است که با جابجایی آن‌ها فضا تغییر می‌کند. فضاسازی با نور تفکیک و انجام شده و همه چیز در صحنه حداقلی در نظر گرفته شده است.

او درباره موسیقی این اثر تصریح کرد: به جز یک بخش مابقی موسیقی‌ها توسط سپهر سراجی سرپرست گروه بوم ساخته شده است. قاعده مینی‌مال در ساخت موسیقی نیز رعایت شده است. این نمایش براساس متن، تلفیقی از فضای سنتی و مدرن است؛ خانواده‌ای سنتی که پوسته مدرنیته دارد که انگار این لباس به تنشان گشاد است. این وجه در بخش موسیقی نیز دیده می‌شود.

فرانک فروتن در پایان صحبت‌هایش گفت: گروه ما و دیگر گروه‌های جوانی که چهره و سلبریتی ندارند، امیدواریم فضایی فراهم شود که در صورتی‌که اثر نمایشی پتانسیل لازم را دارد بدون حضور چهره‌ها دیده شود.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: فرانک فروتن، مجری طرح: خانه تئاتر البرز، دستیار کارگردان: جواد پورابراهیمی، مدیر تولید: هادی پورابراهیمی، طراح گریم: زهره شکر گزار، طراح صحنه و نور: سعید معروف پور، طراح لباس: فرنیا احمدوند، منشی صحنه: بهار باقری، مدیر صحنه: حسن پردل، طراح پوستر: امیر جباری، روابط عمومی: شیرین صفایی، دستیاران صحنه: سیما خدایار و امیر فروتن، ترکیب صدا: امیرمحمد جعفری و آهنگساز: سپهر سراجی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.