به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی در پیامی به این جشنواره نوشته است: برگزاری "جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی" در دیار حماسه‌ها، ایلام قهرمان و شهرستان مرزی دهلران که نامش در تاریخ هشت سال دفاع مقدس ماندگار شده است، فرصت مغتنمی است تا بار دیگر از هنرمندان سرافراز سال‌های شور و حماسه یاد آوریم که با فرهنگ شهادت، زندگی را معنایی عمیق بخشیدند. از این رو شایسته است قدردان سلحشوری‌ها و جان‌فشانی‌های این عزیزان باشیم.

حسینی در ادامه این پیام نوشته است: اکنون هنرمندان عرصه نمایش، گوشه‌هایی از آن حماسه‌ها را به میان مردم کوچه و خیابان آورده‌اند تا در "سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی" این بار در فضا و گستره‌ی ملّی، هنرنمایی خود را عرضه کنند. "شرهانی" نقطه پیوند هنر و شهادت و آوردگاه به هم پیوستن چشمه‌های خروشان معرفت است که با اجتماع خویش، دریایی شده‌اند تا اندیشه‌های ناب در آن شناور باشند و قصه زیبای شهادت را با زبانی رساتر از همه زبان‌ها، به اقیانوس برسانند. با تقدیر از تمامی تلاشگران این رویداد ارزشمندکه پذیرای استعدادهای جوان و خلاقی هستند که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه نمایش خیابانی گام برمی‌دارند، از خداوند متعال بهروزی و توفیقات روزافزون هنرمندان دلسوز میهن عزیزمان را خواستارم.

سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی از 12 اسفندماه جاری در دهلران آغاز شده است و پنجشنبه 16 اسفند با معرفی برگزیدگان پایان می‌یابد.