سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن" براساس طرحی از میکائیل شهرستانی به نویسندگی نیما مهر به کارگردانی و بازی میکائیل شهرستانی از 19 دی‌ماه ساعت 19:30 در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه است.  

میکائیل شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن" گفت: این نمایش به نوعی درباره سیستم فرهنگی اجتماعی دهه پنجاه و شصت آمریکاست و در آن دوران، قوانینی بر سیستم جاری سینما و تئاتر آن عصر وضع شد. این نمایش به روزهای پایانی عمر بازیگر ذخیره‌ای می‌پردازد که علاقمند بود تا آرزوهایش در تئاتر برادوی تحقق یابد.  

این بازیگر و کارگردان تئاتر ضمن بیان اینکه تمرینات این نمایش حدود یک ماه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی این اثر نمایشی خاطرنشان کرد: "آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن" کاملاً رئالیستی اجرا می‌شود و تلفیقی از دو هنر تئاتر و سینماست. به بهانه ضرورت درام از این دو هنر به گونه‌ای در هر دو مدیوم بهره بردیم.  

او در خصوص ایفای نقش در این نمایش عنوان کرد: از آنجا که مدت‌ها مقالات و یادداشت‌هایی را مبنی بر رویکرد و دیدگاهم به سیاست‌های جاری در عرصه فرهنگ و هنر در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر می‌کردم اما به نظرم کافی نبود، تصمیم گرفتم تا نظراتم را در قالب اثری دراماتیک و با بازی خودم توضیح دهم تا شاید چشمی بینا و گوشی شنوا پیدا شود.

شهرستانی ضمن ابراز تاسف نسبت به اینکه تئاتر جریان‌ساز به زیر سیطره و سایه سلبریتی‌ها است، تصریح کرد: متاسفانه کارگردانان و سیستم اجرایی تئاتر در این دوران تفکر و رویکردی مادی و تجاری دارند و بر این اساس این نمایش را در مقابله و اعتراض به این جریان به صحنه آوردم.

او در ادامه اضافه کرد: به نظرم وظیفه امثال ما و رسانه‌هاست تا با اطلاع‌رسانی دقیق چند جانبه و چند سویه، هجمه‌ای از مخاطبان و تماشاگران تئاتر را به سمت و سوی آثار نمایشی غیر مادی و تفکربرانگیز  هدایت کنند و این تنها انتظار من از سیستم فرهنگی و هنری جامعه است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح صحنه: نورایر نازاریان، دستیار کارگردان: مهدی ارجمند، طراح لباس: شیرین فرخنده نژاد، طراح گریم: مهدیه دوستی، طراح پوستر و بروشور: ندا رضایی، منشی صحنه: سارا رحیمی فرد، اجرای صحنه: مهدی ارجمند، منصور رضایی و پژمان المعی، ساخت تیزر: امیر حسین قیاسی، فیلمبردار: بهادر باستان حق، عکاسان: بابک حقی و بهادر باستان حق، مجری نور: میثم خانکی، صدابردار: فرشاد محمدی، طراح نور: بابک شاه علیزادگان و انتخاب موسیقی: میکاییل شهرستانی و نیما مهر.

علاقمندان به منظور تهیه بلیت نمایش "آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن" به سایت تیوال مراجعه کنند.