سرویس تئاتر هنرآنلاین: "تروما"، "دانتون"، "آوای مهر"، "کلفت‌ها"، "حریق"، "عقیم"، "علیمردان خان"، "چسب‌هایش"، "دلقک‌های غمگین"، "ریل" و "دورریز" 11 اثر نمایشی هستند که هفته جاری در تماشاخانه‌های تهران روی صحنه آمده و اجرای آن‌ها آغاز شده است. در ادامه مروری داریم بر آثار نمایشی که در تماشاخانه‌های خصوصی و دولتی تهران به روی صحنه است:

مجموعه تئاترشهر

"خاتون" عنوان اثر نمایشی نوشته و کار حسین عالم بخش است که ساعت 20:00 با بازی عطیه غبیشاوی، شهرام عبدلی، کیمیا ملائی، بهار ارجمند، سیروس اسنقی، علی برجی و کریم اکبری مبارکه در تالار اصلی این مجموعه اجرا می‌شود.

سالن قشقایی این مجموعه ساعت 19:15 میزبان نمایش "نقاشی اشر" به نویسندگی محمدحسین معارف و کارگردانی فریبرز کریمی است و مونا احمدی، آوا درویشی، آوا شریفی، مهسا طهماسبی، نوید فیاض، جاوید قائم‌مقامی و فرزاد نام‌آور بازیگران این نمایش هستند.

"خاموشخانه" به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور ساعت 18 در تالار سایه این مجموعه اجرا می‌شود و بازیگران این نمایش شیوا مکی نیان و بنیامین اثباتی هستند.

نمایش "ابوالهول" به نویسندگی علی شمس و کارگردانی داوود پرحمزه ساعت 18 در پلاتو اجرا این مجموعه به روی صحنه است و بازیگران آن خشایار قائدرحمتی، مژگان طاهرپور، دانیال شاهسون، کمال اصغری، امیرعلی احمدی و داوود پورحمزه هستند.

تماشاخانه ایرانشهر

"حریق" نوشته و کار افزور فروزند از 6 آبان ماه ساعت 20:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی این تماشاخانه به روی صحنه است و بازیگران آن حمیدرضا فلاحى، محمدعلى حسینعلى پور، مریم باقرى، پژمان عبدى، میثاق زارع، تایماز رضوانى، پژند سلیمانى، بهادر باستان حق، فاطیما بهارمست، علیرضا زارع پرست، فرهاد رشیدى، حامد فعال، الهه فرازمند، اروین گالستیان، تنى آواکیان، زهرا آقاپور، مهتاب شیروانى و حمیدرضا جدیدى هستند.

نمایش "نام‌برده" به نویسندگی کیوان سررشته و طراحی و کارگردانی علی اصغر دشتی ساعت 21 در سالن استاد سمندریان این مجموعه اجرا می‌شود و آتیلا پسیانی، نگار جواهریان، پانته‌ا پناهی ها، علی باقری، اصغر پیران، رامین سیار دشتی، ایلناز شعبانی و حمید حبیبی فر در آن ایفای نقش می‌کنند.

"تروما" نوشته و کار افسانه ماهیان از 5 آبان ماه ساعت 18:30 در سالن ناظرزاده کرمانی این تالار نمایشی اجرا می‌شود و بازیگران آن طناز طباطبایی، کاظم سیاحی و شقایق دهقان هستند.

نمایش "سیزیف" ساعت 18:30 در سالن استاد سمندریان به روی صحنه است. این اثر نمایشی به نویسندگی صادق گلچین عارفی و کارگردانی محمد برهمنی و با نقش‌آفرینی :مهدخت مولایی، اسماعیل گرجی اجرا می‌شود.

پردیس تئاتر شهرزاد

سامان خلیلیان ساعت 20، "عنداز مطالبه" به نویسندگی مرتضی شاه کرم را در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه دارد. پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، جواد پولادی، آتیه جاوید، حسام‌خلیل نژاد، محمد زوار بیریا، مرتضی شاه کرم، الهه شه پرست، احمد صمیمی، سلمان فرخنده و سید علی موسویان در این نمایش به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش "کمدی بیوه نویسنده فقید در مضرات دخانیات" به نویسندگی و کارگردانی مقداد اسلامی ساعت 20:30 در سالن شماره سه این پردیس تئاتری به روی صحنه است و بازیگران آن بهاره رهنما و مقداد اسلامی هستند.

سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد ساعت 17:45 میزبان نمایش "خانه برنارد آلبا" است. این اثر نمایشی نوشته گارسیا لورکا و کار فرشاد یاری است و بازیگران آن شیرین سامی، بهاره سعیدی، مرسده جهانی، مرجان متقی، شبنم اسکندری، سارا مقربی، فاطمه رحمانی، ملیکا جعفری پور، مریم شعبانی و یوکابد موسوی هستند.

نمایش "دیوار" به نویسندگی غفور شکوری اصل و کار حامد رحیمی نصر و نادر علیمردانی ساعت 19 در سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه است.

عمارت نوفل لوشاتو

نمایش "استیو جابز" به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهران رنجبر ساعت 20:45 در این تالار نمایشی به روی صحنه است و بازیگران آن فرزین محدث و مهران رنجبر هستند.

"مادر مانده" نوشته حمیدرضا آذرنگ و کار محمدحسین تفریشی ساعت 21:15 در این تماشاخانه اجرا می‌شود و عارفه نظامی، فهیمه اسماعیلی پور، نیلا قبادی، محمد علی وزیری، مجید حداد، نگین خسروآبادی و امیر محمد عیسی زاده در آن ایفای نقش می‌کنند.

"مثل شلوار جین آبی" نام اثر نمایشی به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری احسان گودرزی است که ساعت 19:30 در سالن شماره یک این مجموعه اجرا می‌شود. تهیه‌کننده این نمایش که برگزیده چهارمین فستیوال مونولیو در سال 92 بوده است و تاکنون در تئاتر مستقل، سالن استاد انتظامی و تماشاخانه دا اجراهایی داشته، رامبد جوان است.

"دقیقاً 9 سال و 3 سال و 3 ماه و 20 روز پیش کجا بودی؟"  نام نمایشی به نویسندگی، طراحی، کارگردانی و بازی سید فرشاد هاشمی است که ساعت 18:30 در سالن شماره 2 این مجموعه به روی صحنه است.

نمایش کودک و نوجوان "جادوی پاهای من" عنوان اثری است که پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت 16:30 در این تماشاخانه به روی صحنه می‌آید. کارگردان‌های این نمایش زهرا شایان فر و سیاوش قلعه رودی هستند و  بازیگران آن شهرام نیک کار،فرهاد شکرالله زاده، منیر چراغی، فاطمه رستمی،سهند آدم عارف، عاطفه بدیعی،امیر شیخ زاده، فرزانه کاظمی، خورشید شایان فر  و خرداد شایان فر.

"تنها چیز قطعی" اثر دانکن مک لین، ترجمه نورا موسوی‌نیا به کارگردانی سعید شیشه‌گر ساعت 19:45 در این تالار نمایشی اجرا می‌شود و بازیگر آن مهرشاد شهسوار حقیقی است.

 تئاتر مستقل تهران

پرفورمنس "دورریز" از 5 آبان ماه ساعت 19 به کارگردانی علی مسعودی و اجراگری حبیب ارمکان، سعید اکبرزاده، مهدی سلیمانی و هانی عبدالمجید در تئاتر مستقل تهران به روی صحنه است.

"در وقت مقرر" عنوان اثر نمایشی است که ساعت 19  در این تالار نمایشی به روی صحنه است و بازیگران آن سارا زینلی، اسماعیل خزائی و رضا عموزاد هستند.

این تماشاخانه از 5 آبان ماه ساعت 19 و 23 پذیرای نمایش "دانتون" است. نویسنده و کارگردان این نمایش حامد اصغر زاده است و بازیگران آن صبا ایزدپناه، فرید عباسپور، فاطمه احمدی، وحیده مروت و اسماعیل کمالی‌دهقان هستند.

نمایش "فیل در تاریکی" به نویسندگی محمد زارعی و کارگردانی مهرداد مصطفوی ساعت 21 در تئاتر مستقل روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی ابراهیم عزیزی، آیدین بهاری، آوا شریفی، پرهام یداللهی، امیر جنانی و پویا پورامین هستند.

خانه نمایش مهرگان

نمایش "دلقک‌های غمگین" به نویسندگی علی حاتمی‌نژاد و کارگردانی مانلی حسین‌پور ساعت 18 در سالن شماره یک این خانه نمایش به روی صحنه است و بازیگران آن سروش طاهری، آرش تبریزی، حامد نظامی، مانلی حسین پور، میلاد محمد زاده، صبا نجار پور، امیر حسن بیک و علیرضا صادق پور هستند.

"علیمردان خان" عنوان نمایش کودک و نوجوان به کارگردانی سینا نورائی است که از 10 آبان ماه روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 17 در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود و بازیگران صالح خواجه، آنا نمکچیان، مهرزاد شربت خواری، مینا ابراهیمی، محمد بیگی، سینا نورائی و مهدی سرابی هستند.

"دل سگ" نوشته محمد یعقوبی براساس رمان دل سگ اثر میخائیل بولگاکوف به کارگردانی آیلین کیخایی ساعت 19 در سالن شماره یک این تماشاخانه به روی صحنه است. کیوان محمودنژاد، ایمان اصفهانى، عاطفه جلالى، سپیده جعفرى، سارا باقرى و آیلین کیخایى بازیگران این نمایش اجتماعی هستند که داستان آن درباره پروفسوری مشهوری است که سگ ولگردی را به انسان تبدیل می‌کند.

سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران

نمایش "نزدیک و نزدیک تر" نوشته و کار امیرعطا جولایی ساعت 18:30 در سالن استاد انتظامی اجرا می‌شود و ایوب آقاخانی، امیرعطا جولایی، مصطفا لطیفی‌خواه، نگین یراقی‌فرد، سحر طاهرخانی بازیگران این درام اجتماعی هستند.

"ایست... گاه بعدی" عنوان اثر نمایشی است که ساعت 20:30 در این تماشاخانه به روی صحنه است. نویسنده آن هما پارسایی سرشت و کارگردانش احمد صمیمی است و هما پارسایی سرشت، ایمان نظیفی، ندا کریمی، احمد صمیمی و امین وحیدی پور در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند.

تماشاخانه دیوار چهارم

نمایش "شغال" به نویسندگی و کارگردانی سجاد قاطعی از اول آبان ماه ساعت 22:30 در سالن اصلی این مجموهه اجرا می‌شود و بازیگران آن سجاد قاطعی،نوا یاوریان و امید دربان هستند.

نمایش "بولدوزر" به نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی ساعت 21 با بازی شبنم قلی خانی، پویا امینی، ایمان اشراقی، صحرا اسدالهی، نادر نادرپور، جوانه دلشاد، لیلا ایرانی، روشنک رضایی مهر، گل ناز عباسی، امیر تیموری، راحیل بدیعی در سالن اصلی این مجموعه به روی صحنه است.

"معجزه عشق" نوشته و کار حسن رئیسی ساعت 19:30 در سالن اصلی این تماشاخانه اجرا می‌شود و بازیگران آن حسین میرزائیان، محسن رنجبر، یاسمن پور محمودی، بهار مظفری، کاظم محمدی، علی روح نواز، مهرداد اقبالی، میثم آرین نژاد، راشین عرب زاده، شهرزاد ارسلان و زهرا کریمی هستند.

تئاتر مولوی

نمایش "روز پزشک" نوشته و کار فرزام رنجبر ساعت 19 در سالن کوچک این تالار نمایشی با بازی امیر نوروزی، مهناز ذبیحی و غزل شجاعی به روی صحنه است.

"کلفت‌ها" به نویسندگی ژان زنه، ترجمه مدیا کاشیگر و کارگردانی رضا سرور از 9 آبان ماه ساعت 18:30 در سالن اصلی این مجموعه به روی صحنه است و بازیگران آن علیرضا کیمنش، مرتضی حسین زاده و کتایون سالکی هستند.

تئاتر باران

نمایش "چسب‌هایش" از 9 آبان ماه ساعت 18:45 در تئاتر باران اجرا می‌شود. این نمایش نوشته و کار محمدرضا سجادیان است و بازیگران آن سینا کرمی، الهه افشاری، بهادر آذری و ناعمه علمی نژاد هستند.

"ریل" به نویسندگی علیرضا صادقپور با اقتباسی از کلفت‌های ژان زنه و به کارگردانی حمیدرضا خسروی لرگانی از 5 آبان ماه ساعت 17 با بازی نیلوفر شهفری و کیمیا هوشمند در این تالار نمایشی اجرا می‌شود.

تماشاخانه شانو

نمایش "درخت سیب گناهکار نیست" نوشته سعید آلبوعبادی و کار سهند جعفری ساعت 18:30 با بازی عطیه بابایی، میلاد رضایی، محمد خراسانی، مهتاب امیرکافی، نوید آقاجانیان و هانیه مردانی در این تالار نمایشی به روی صحنه است.

"باغ آلبالو" نوشته آنتوان چخوف، ترجمه و کار قطب الدین صادقی ساعت 20:00 در این تماشاخانه اجرا می‌شود و ایمان اسدی، دلبر انوشی، رضا برزن، صبا بهرامی، نیما جمالی، حامد دلیریان، هانیه سعیدی، صدف صدیق زاده، سپیده طاهری، اهورا علیزاده، نگار فریدی، آرمان متین نیا، آرمان میرزایی و محمدحسین هادی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

خانه موره استاد عزت الله انتظامی (قیطریه)

تالار نام آوران ایران این تماشاخانه ساعت 20:30 میزبان نمایش "هیاهو در خفقان" نوشته و کار اشکان ابگون است. این اثر نمایشی با بازی اشکان آبگون و نیما تبریزی اجرا می‌شود.

"دانه سحرآمیز" نوشته و کار میترا کریم‌خانی ساعت 18 در این مجموعه به روی صحنه است و بازیگران این نمایش کودک و نوجوان نرگس صفامنش، راشین رضایی، مهدیه محرابیان و شقایق رازانی هستند.

نمایش "کافه پولشری" اثر آلن وتز و به کارگردانی و بازی الهام پاوه نژاد ساعت 20:30 در کافه خانه موزه استاد عزت الله انتظامی اجرا می‌شود. این اثر عاشقانه که داستان زنی‌ست که به تنهایی یک کافه را اداره می‌کند، پیش از این در پردیس تئاتر شهرزاد اجراهای موفقی داشته است.

برج آزادی

نمایش "دمی در بازار هیزم فروشان" ساعت 20:15 در سالن اصلی برج آزادی به روی صحنه است. نویسنده این اثر نمایشی علیرضا حنیفی و کاگردان آن محمدشایان طهماسب‌پور است و علی عبادت طلب، علیرضا حنیفی، آیه قبادیان، محمد جواد بشارت، امید رهبر، الهام ملک مختار، آرمین مزین، میثم محب الهی، محمد جواد آقایی، سمانه ابن علی، ستایش راعی، مهشید زبردست و.... بازیگران آن هستند.

همچنین نمایش "بچه گرگ‌ها" نوشته نشمینه نوروزی و کار نرگس هاشم‌پور ساعت 18:15 در در شرقی برج آزادی به روی صحنه است و بازیگران آن مرصاد بورقان، سپندار اعلم، مهدی قربانی، هدیه اصفهانی، حیان مدیر روستا، آرمیتا حرمتی، یاسمن عدل، جمیله صفائی، اطهر نگهبانی، میلاد افواج، علی اصغر حسینی و نورا محمودی هستند.

موسسه فرهنگی هنری گندم

نمایش "هشت خوان" نوشته و کار ستاره فخاری ساعت 19:30 در این تالار نمایشی اجرا می‌شود و بازیگر این اثر نمایشی ستاره فخاری است.

موسسه فرهنگی هنری گندم ساعت 18 پذیرای نمایش "رئال" نوشته عاطفه کوشکی و کار امیر عبادی است و بازیگران آن شیدا رزم شعار، علی پیله ور و امیر عبادی هستند.

اداره برنامه‌های تئاتر

"مودیلیانی" نام نمایشی به نویسندگی مهسان عطایی و احسان بدخشان و به کارگردانی غلامرضا یزدانی است ساعت 18 در اداره برنامه‌های تئاتر اجرا می‌شود و بازیگران آن ارسلان نوروزی، مهسان عطایی، کامران طاهری، هادی شبانی، محسن ابوالفتحی، نکیسا نوری، هانیه وزیر پناه و مصطفی کزازی هستند.

نمایش "ورود خانم‌ها ممنوع" نوشته آرش عباسی و به کارگردانی سیاوش جامع ساعت 19:45 در این تماشاخانه اجرا می‌شود و بازیگران آن سیاوش جامع، مهدی رحیمی سده، حامد شیخی، حمید فتوحی، سپیده ساعدی، مسعود رمضانی و نگار نوراد هستند.

حوزه هنری

مارال قادری نمایش "آغاز فصلی سرد" را ساعت 18:15 در تماشاخانه ماه حوزه هنری به روی صحنه آورده است. بازیگران این نمایش میترا دهقانی.تکتم شاه تقی و مارال قادری هستند.

نمایش "آوای مهر" به نویسندگی سینا شفیعی و کارگردانی آزیتا بابازاده از 6 آبان ماه ساعت 18 در تماشاخانه مهر اجرا می‌شود و میثم محمدخانی، آزیتا بابازاده، محمد رسول جعفری، مارکا بهرامی، لیلا ترکمان، صابر آسیایی، رضا الهی، آناهیتا یاپیری‌ مطلق و سولماز قهرمانی در آن ایفای نقش می‌کنند.

از استاد مشایخی، وحدت، کانون، سنگلج و سرو، نیاوران، محراب، باغ موزه قصر و عمارت روبرو

"مکبث" اثر ویلیام شکسپیر به کارگردانی امین اکبری نسب ساعت 19 در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به روی صحنه است و بازیگران آن علی اسدی، بهرام افضلی، اشکان احمدیان، آرمین حقانی، محمدباقر باقریان، پویا حسین زاده، عسل حیدری، محمدمهدی خسروی، کیان خوش مکان، متینه راونجی، مهسا سلیمانی، پرهام قادری، علیرضا موسوی و مرجان یوسفی رامندی هستند.

نمایش "می سی سی پی" به نویسندگی و کارگردانی همایون غنی زاده ساعت 19:30 در تالار وحدت به روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی ویشکا آسایش، بهرام افشاری، سجاد افشاریان، سیامک صفری، داریوش موفق، همایون غنی زاده، امیر احمدزاده، ایمان فتاحی، سامان قاسمی و هومان محمد حسینی هستند.

"کلوچه‌های خدا" به کارگردانی آرش شریف زاده عنوان اثری مخصوص گروه سنی کودک و نوجوان است که ساعت 17:30 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان اجرا می‌شود و بازیگران آن احمدخیرآبادی، پرویز حاجی زاده،حمیدرضا حسینعلی، مریم علی نیا، نیره حاجیان، پریسیماه بنماران و نگین تقوی راد هستند.

"آهسته با گل سرخ" نوشته اکبر رادی و کار هادی مرزبان ساعت 20 در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود و حبیب اسماعیلی، محمد حاتمی، میترا حجار، سام قریبیان و فریبا کوثری در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند.

تماشاخانه سرو ساعت 18:30 میزبان نمایش "ملاقات مرد دوزخی" کار امیر امیری است و گووان مهر اسماعیل پور، سید سامان جعفری، پوریا فرجی، محمد رضا عزیزی، مهشاد بهبودی، فریاد جودی، مریم احمدی، سوسن بخشی پریسا سیاوشی، زهرا بهاری و بهار سیدنا در آن ایفای نقش می‌کنند.

نمایش "خرس" ساعت 20 در سالن گوشه نیاوران اجرا می‌شود. این نمایش نوشته آنتوان چخوف، ترجمه سروژ استپانیان و کار احسان ناجی و سحر پرتوی کیان است و بازیگران آن حامد شریفی، مریم جعفری و پوریا عبدی هستند.

سالن کوچک تالار محراب از 9 آبان ماه ساعت 19:00 میزبان نمایش "عقیم" به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی است. بازیگران این اثر نمایشی سید فرزاد تجلی، ندا قربانیان، مهناز میرزایی، علیرضا معروفی و حامد نساج بخارایی هستند.

"تلنگر" نام اثر نمایشی به کارگردانی مهین نوبخت است که ساعت 17 با بازی حسین صفدری، مهدی فراهانی، آیسا بابلی، سیاوش ضابط، مانیافیلوم، امیرحسین بابلی، مهین نوبخت و شاهین بوالحسنی در باغ موزه قصر اجرا می‌شود.

"اکثریت" به نویسندگی و کارگردانی پدرام صمدی ساعت 20:30 در عمارت روبرو به روی صحنه است و بازیگر این اثر نمایشی کیوان کاوند است.