به گزارش هنرآنلاین، همزمان با زادروز شاعر و عارف بلند آوازده کشور حافظ شیرازی، نمایشنامه‌خوانی "حافظ خلوت نشین" به نویسندگی و کارگردانی مهدی صفار 20 مهر ماه 97 ساعت 13:30 در تالار حافط اجرا می‌شود.

در این اجرا به مدت 100 دقیقه، گوشه‌‌هایی از زندگی حافظ شیرازی توسط هنرمندان گروه؛ غلام علی صابری، فیروزه بهجت محمدی، رویا دانشجو، فرزاد بوعلی، منیره رئیسی، سیامک گل سرخ، سجاد عغلیزاده، مهدی صفار، محمد حبیبی، راد، حسینی، علی سرانجامی، سپهر سرانجامی، سیامک گل سرخ و ...  بازخوانی می‌شود.

نمایشنامه خوانی "حافظ خلوت نشین" 20 مهر ماه ساعت 13:30 در تالار حافظ اجرا می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

 

زمان پیش‌فروش بلیت نمایش موزیکال "بینوایان" اعلام شد

پیش‌فروش بلیت‌های نمایش موزیکال "بینوایان" به کارگردانی حسین پارسایی از شنبه 21 مهر ماه آغاز می‌شود.

بلیت‌های این نمایش موزیکال از ساعت 14 شنبه 21 مهرماه در سایت ایران نمایش در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت و پیش‌فروش خواهد شد.

نمایش موزیکال "بینوایان" از 20 آبان ماه به کارگردانی حسین پارسایى و با حضور پارسا پیروزفر، نوید محمدزاده، سحر دولتشاهی، پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، اشکان خطیبی وامیرحسین فتحی به همراه 300 بازیگر، خوانند و نوازنده در سالن رویال هالِ هتل اسپیناس روی صحنه می‌رود.

بردیا کیارس رهبری ارکستر 150 نفره این نمایش را برعهده دارد.

سیامک احصایی طراح صحنه، سارا اسکندری طراح چهره‌پردازی، شیما میرحمیدی طراح لباس، علی براتی طراح حرکت، بامداد افشار طراح صدا، مرتضی نجفی طراح نور، فراز اسکندری ویدئو دیزاینر، کوروش دالوند کامپیوتر گرافیک، هاسمیک کاراپتیان سرپرست بخش آوازی و سحر ستوده به عنوان مترجم و ترانه سرا دیگر عوامل این نمایش موزیکال هستند.

محمدصادق رنجکشان سرمایه‌گذار این پروژه است و میثم احمدی و محمد قدس تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارند.

 

آغاز ویژه برنامه تماشاخانه سرو همزمان با روز جهانی کودک

 تماشاخانه سرو درحال برنامه‌ریزی بلند مدت برای اجراهای متناسب با کودکان و نوجوانان  است که این برنامه‌ها همزمان با روز جهانی کودک این اجراها آغاز شد.

گفتنی است این اجراها در دو سانس صبح این تماشاخانه ویژه مدارس به روی صحنه خواهد رفت.

تماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس با ظرفیت 150نفر در مرکز پایتخت خیابان آیت الله طالقانی نرسیده به خیابان شهید مفتح واقع گردیده است و برنامه‌ریزی‌های اجرایی  به گونه‌ای است که اجرای نمایش‌هایی با مضمون انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مقاومت و استکبارستیزی دراین تماشاخانه بصورت متداوم صورت پذیرد.

 

اجرای "دمی در بازار هیزم فروشان" در برج آزادی

مجموعه برج آزادی از 18 مهر میزبان نمایش "دمی در بازار هیزم فروشان" می شود. این نمایش به نویسندگی علیرضا حنیفی و کارگردانی محمدشایان طهماسب پور که در خردادماه سال جاری و با محوریت زندگی امام علی (ع) اجرا شده بود، این بار با محوریت واقعه عاشورا و زندگی امام حسین(ع) و با تغییرات گسترده در در برج آزادی به روی صحنه می‌رود.

علی عبادت طلب، علیرضا حنیفی، آیه قبادیان نژاد، محمد جواد بشارت و... از جمله بازیگران کار هستند که در کنار بازیگران فرم به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش "دمی در بازار هیزم فروشان" از 18 مهر تا 20 آبان هر شب از ساعت 20:15 در سالن اصلی برج آزادی میزبان تماشاگران خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند جهت تهیه بلیت این نمایش به سایت www.tik8.com مراجعه کنند.

 

پخش ماجرای زندگی دختری روشندل از رادیو نمایش

19 مهر ماه، شنونده نمایش رادیویی "چشم های روشن " از رادیو نمایش باشید.

این نمایش رادیویی را مریم گودرزی نوشته و درباره دختری نابینا است که توسط خانواده‌اش حمایت می‌شود.

در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون ماندانا محسنی، شمسی صادقی، سیما خوش چشم، شیما جان قربان، مهرداد عشقیان، علی اصغر دریایی و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"چشم های روشن" به کارگردانی مهدی نمینی مقدم،  تهیه کنندگی ژاله محمد علی، صدابرداری حیدر صفدری  و افکتوری محمدرضا قبادی‌فر، چهارشنبه ساعت 7:15  از رادیو نمایش پخش می‌شود.

 

نمایش "نقاشی اشر" در تالار قشقایی به صحنه می‌رود

"نقاشی اشر" عنوان تازه‌ترین نمایش تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر است که از روز چهارشنبه بیست و پنجم مهرماه اجرای خود را آغاز ‌ی کند.

نمایش "نقاشی اشر" به نویسندگی محمد حسین معارف و کارگردانی فریبرز کریمی از روز چهارشنبه بیست و پنجم مهر ماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

"نقاشی اشر" جدیدترین نمایش گروه تئاتر بوهمی است که پیش از این نمایش‌هایی همچون "لانه خرگوش"، "پینوکیو"، "مده‌آ" و "نمی‌دونم فردا چی می‌شه" را در ایران و فستیوال‌های خارجی اجرا کرده‌اند. میکروتئاتر "دینید اینچ" آخرین اجرای این گروه بود که در مرداد و شهریور امسال در عمارت روبرو و سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به روى صحنه رفت.

در این نمایش مونا احمدی، آوا شریفی، جاوید قائم‌مقامی، مهسا طهماسبی، آوا درویشی، نوید فیاض و سینا رستگاری به عنوان بازیگر حضور دارند، این در حالی است که نیما تبریزی طراح صحنه، نسرین خرمی طراح لباس، کسرا پاشایی آهنگساز، ماریا حاجیها طراح چهره پردازی، پرناز کریمی طراح گرافیک، ثمین مهاجرانی مدیر پروژه، مهسا همتی مدیرتبلیغات و روابط عمومی، جواد باقری، نیکی مظفری دستیاران کارگردان و امین فروتن برنامه‌ریزی دیگر عوامل اجرایی نمایش را تشکیل می‌دهند.