به گزارش هنرآنلاین، نمایش "دل سگ"‌ نوشته محمد یعقوبی از پنجم مهرماه در خانه نمایش مهرگان به روی صحنه می‌رود.

این نمایش با مشاوره و همراهی محمد یعقوبی و کارگردانی آیلین کیخایی به روی صحنه می رود. کیوان محمودنژاد، ایمان اصفهانی، عاطفه جلالی، سپیده جعفری، سارا باقری، آیلین کیخایی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش بر اساس رمان "دل سگ" اثر میخائیل بولگاکوف است که مهدی غبرایی آن را ترجمه کرده است. "دل سگ" درباره پروفسوری مشهور است که سگ ولگردی را از راه پیوند مغز به انسان تبدیل می‌کند. این نمایش پیش‌تر توسط محمد یعقوبی در ایرانشهر به روی صحنه رفته بود.

نمایش "دل سگ" از پنجم مهرماه هر شب ساعت 19 در تماشاخانه مهرگان به روی صحنه می‌رود. مخاطبان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال www.tiwall.com مراجعه نمایند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از:مدیر تبلیغات، ارتباطات و رسانه: محمد بهرامى، دستیاران کارگردان: پانته آ امداد. سمانه اسماعیلى و عکاس: امیر خدامى.

 

٣٠٠ هنرمند موزیکال "بینوایان" را روایت می‌کنند

گروه بزرگى از نوازندگان-خوانندگان و بازیگران، موزیکال "بینوایان" به کارگردانی حسین پارسایی را همراهى می کنند.

به گزارش روابط عمومی نمایش، موزیکال "بینوایان" با آهنگسازى و ترانه سرایى میشل کلود شوئنبرگ و آلن بوبیل در سال هاى اخیر در اشکال مختلف به نمایش درآمده است.

اشعار این موزیکال توسط سحر ستوده به فارسى برگردان شده است.

علاوه بر نقش هاى اصلى با حضور پارسا پیروز فر، نوید محمدزاده، اشکان خطیبى، سحر دولتشاهى، هوتن شکیبا، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحى بیش از ١٥٠ خواننده و بازیگر جوان علاوه بر همسرایى قطعات آوازى در نقش هاى مختلف این موزیکال حضور دارند.

همچنین ارکستر بینوایان با حضور  150 نوازنده و گروه کر به رهبرى بردیا کیارس با موزیکال "بینوایان" همکارى دارند.

موزیکال "بینوایان" به کارگردانى حسین پارسایى  از ٢٠ آبان ماه در تهران_رویال هال به روى صحنه می رود.

محمدصادق رنجکشان به عنوان سرمایه گذار و مجرى طرح، میثم احمدى و محمد قدس تهیه کنندگان، این پروژه را همراهى خواهند کرد.

 

آمار مخاطبان نمایش های " او" و "شازده کوچولو"

نمایش‌های "او" با 1 هزار و 813 مخاطب و "شازده کوچولو"  با 3 هزار 503  مخاطب به اجرای عمومی خود در تماشاخانه ایرانشهر پایان دادند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه ایرانشهر،  نمایش‌های "او" به کارگردانی آرش دادگر با 1 هزار و 813 مخاطب و "شازده کوچولو" به کارگردانی مصطفی قربان پور با 3 هزار 503 مخاطب به اجرای عمومی خود در تماشاخانه ایرانشهر پایان دادند.

نمایش‌های "شازده کوچولو" و " او" که به ترتیب از 29 مرداد و8 شهریور در ساعت‌های 19 و 21  اجرای عمومی خود را در سالن‌های ناظرزاده و سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده بودند، شامگاه یکشنبه 25 شهریورماه به کار خود در این مجموعه پایان دادند.

نمایش "او" به کارگردانی آرش دادگر در 31 اجرای خود پذیرای 1 هزار و 813 مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، 471 مخاطب با بلیت‌های 45 هزار تومانی، 736 مخاطب با بلیت‌های ۳۰ و ۳۵  هزار تومانی و 485 مخاطب با بلیت های 20 و 25 به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 465 مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش "او" طی 31 اجرا مبلغ 47 میلیون و 437 هزار تومان بوده است.

نمایش "شازده کوچولو" به کارگردانی مصطفی قربان پور نیز در 27 اجرای خود پذیرای 3 هزار و 503 مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، 2555 مخاطب با بلیت‌های 50 و 40  هزار تومانی، 458 مخاطب با بلیت 35 و 30  هزار تومانی و 85 مخاطب نیر با بلیت های 25 و 20 هزار تومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 405 مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش "شازده کوچولو" طی 27 اجرا مبلغ 125میلیون و 151 هزار تومان بوده است.

 

آغاز پیش فروش بلیت‌های نمایش "سیم و سُرمه"و تخفیف 50 درصدی برای دانشجویان 

نمایش سیم و سرمه که از 8 مهرماه درسالن سایه تئاتر شهر به روی صحنه میرود ، پیش فروش بلیت های این نمایش از امروز بروی سایت تیوال آغاز شد.

به گزارش رسانه این نمایش ، روزبه حسینی نویسنده و کارگردان نمایش "سیم و سرمه " از تخفیف 50 درصدی برای دانشجویان کلیه ی رشته ها در چهار روز ابتدایی این نمایش خبر داد .

"سیم و سرمه" روایت عاشقانه ای است از نوستالژی های مطربان و آواز خوانان از یاد رفته در تئاتر وهنر سرزمین ایران است که توسط دو بازیگر به صورت دو مونولوگ مجزا و در عین حال به هم پیوسته و درهم تنیده به همراه چهار موزیسین اجرا میشود .

"سیم و سرمه" کاری از گروه فیلم و تئاتر وَ ناگهان است که روزبه حسینی، نویسندگی، کارگردانی، طراحی صحنه، لباس و نور نمایش را خود برعهده دارد. بازیگران نمایش "سیم و سرمه" سیما شُکری و میثم غنی‌زاده، و آرش فصیح مدیرتولید، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز نمایش هستند. اجرای زنده‌ی موسیقیِ خاص این نمایش را که غزل، ترانه‌ها و ملودیِ قطعات آن نوشته‌ی خود نویسنده‌ی نمایش است، توسط آروین نیک (گیتار و هارمونیکا) و آریا قاسمی (خواننده) از گروه تهران الف، کیمیا صرافی نوازنده‌ی کاخن و هم‌خوان، و شیوا احمدی‌سپهر، خواننده‌ی همراه و نوازنده‌ی عود (از گروه خورشید و ماه‌ِ استاد درخشانی) به‌صورت زنده اجرا می‌شوند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از گروه کارگردانی: زهرا سلطانی. نسترن طاها / منشی صحنه: نسترن خدادوست/ گرافیک و طراحی اقلام تبلیغاتی: پانته‌آ قاسمی/ تیزر: علی ضیاسعیدی/ عکاسان: رسول نورمحمدزاده. محمد گل‌محمدی. ضیا صفویان/ تبلیغات مجازی: نسترن خدادوست و مشاوران رسانه‌: رضا آشفته. بهزاد مرتضوی. و جواد عاطفه هستند.

لازم به تأکید است که نمایش "سیم و سُرمه" از 8 تا 20 مهرماه، هر روز در دو نوبت در ساعت‌های 18 و 20 به مدت پنجاه دقیقه در سالن سایه‌ی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

 

خبرنگاران و عکاسان میهمان ویژه نخستین اجرای نمایش "چاه مسموم و طریق مغموم"

نمایش "چاه مسموم و طریق مغموم" به نویسندگی و کارگردانی دکتر عبدالحسین لاله اجرای نخست خود را به خبرنگاران، عکاسان و منتقدان تئا‌تر اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، به مناسبت هشتم مهر ماه، روز بزرگداشت مولوی، نمایش "چاه مسموم و طریق مغموم" به کارگردانی و نویسندگی عبدالحسین لاله، عضو هیئت علمی فرهنگستان هنر، در سالن ایران این فرهنگستان اجرا می‌شود.

این نمایش بر اساس قصه "پادشاه و کنیزک" مثنوی‌معنوی است و ابراهیم عباسعلیزاده، حامی علیزاده، شهرام خزرایی، مصطفی ملک‌مکان، وحید شیرزاد، محمدعلی نوروش‌اوغلی، شبنم دبدبه، بیتا آزادی، مریم فیضی، علی مجیدپور، ایمان برین و ایرج یاوری‌فر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

از خبرنگاران، عکاسان و منتقدان عرصه تئا‌تر دعوت می‌شود، روز یکشنبه هشتم مهر ماه، ساعت 19/30 نمایش " چاه مسموم و طریق مغموم " را در سالن ایران فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولی‌عصر (عج)، پایین‌تر از خیابان طالقانی، شماره 1552 به تماشا بنشینند.

 

گرامیداشت سالروز شکست حصرآبادان در رادیو نمایش

پنجم  مهر ماه  ، نمایش رادیویی " آبادان شهر خوبان  " به کارگردانی رامین پورایمان از رادیو نمایش پخش می شود .

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، این نمایش رادیویی را افسون فروزند نوشته و داستان پرستاری به نام سودابه در بیمارستان آبادان را روایت می کند که همسرش در خط مقدم جبهه است ، عراقی ها از خرمشهر به سمت آبادان پیشروی می کنند به همین خاطر پدر سودابه اصرار می کند که او تهران را ترک کند، سودابه مخالفت می کند و....

در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون : بیوک میرزایی، مهرداد مهماندوست، علی زرینی، محمد پورحسن، احمد لشینی، سینا نیکوکار و راضیه مومیوند به ایفای نقش می پردازند  .

" آبادان شهر خوبان  " به تهیه کنندگی : ژاله محمدعلی، ، صدابرداری : پیروز صدرایی  و افکتوری : نرگس موسی پور  ساعت 10:30دقیقه  از رادیو نمایش پخش می شود.