به گزارش هنرآنلاین، هادی عامل ، کارگردان نمایش اخککندو در شب افتتاح این اثرنمایشی در تالار قشقایى گفت : اخککندو نمایشی است پژوهشی با نگاهی به آیین‌ها و سنت‌هایی که متاسفانه فراموش شده است . آیین "دیگ به سر" که گونه از نمایش شادی آور ایرانی است و کشورهایی نظیر ترکیه ، یونان و برخی کشورهایی اروپایی رواج سعی دارند این آیین را به نام خودشان ثبت کنند ، این در حالی است که تبریز ، آذربایجان ، خراسان و کشورهای آذری زبان سابقه‌ی این شیوه‌ی اجرایی پیشگام می‌باشند.

وی با اشاره به نویسندگی این اثر نمایشی توسط محمد مساوات گفت : به دلیل فرصت کوتاه زمانی وعدم امکان بازنویسی این اثر، شیوه‌ی اجرایی با متن کمی فاصله دارد ، اخککندو در فضای کارگاهی و اتودهای تمرین از نو زاده شد و طی دو سال پژوهش دست خوش تغییراتی نیز شد .

هادی عامل در پایان افزود : " چهارده سال پیش با مردی در این سالن به روی صحنه رفتم و دستیاری‌اش را کردم که خود را مدیون وی می دونم و امیدوارم به تئاتر باز گردد.

دستیاری مردی را کردم که همچنان مدیون اش هستم ، کاشکی به تئاتر بازگردد کما اینکه نمایش ایرانی بسیار درخشانی را کار کرد که در همان سال‌ها به راحتی از خجالت آثاری نظیر شهر قصه در آمد ، فرهاد اصلانی مردی است که به او مدیون ام ، اگر خوبیم یا بد ایم شاگرد فرهاد اصلانی‌ام "

‎بازیگران این نمایش به ترتیب ورود عبارت‌اند از : حمید رحیمی، شهرام مسعودی، محمدرضا ایمانیان، مریم سالمی، لبخند بدیعی، فاطمه عباسی، مرضیه موسوی، میثم یوسفی، امیر اورعی .

‎از دیگر عوامل می‌توان به سهیلا باجلان( طراحى و ساخت عروسک) ، تهمورث امیری، آرش عزیزی، هادی عامل ( موسیقى ) ، وحید میثاقی (طراح پوستر و بروشور ) ، فیروزه قاسم پور ( طراح لباس) ، فرشته قاسم پور ( دستیار کارگردان و گرافیست اقلام تبلیغاتى ) ،سارا حدادی ( مشاور رسانه اى-مکث) ، محمدرضا ایمانیان ( مدیر تبلیغات -مکث) ، امیر خدامى و محمدرضا کریمى ( عکاسان) ، هدى اسامى ( مدیر صحنه ) ، فاطمه عباسى ( منشى صحنه ) و ماهان شهیدى زاده ( مدیر اجرا) على رضایی ( دستیار صحنه ) اشاره کرد .

‎نمایش اخککندو از ٦ تیر ماه در تالار قشقایى مجموعه تئاتر شهر به نویسندگى سید محمد مساوات و کارگردانى هادى عامل به روى صحنه خواهد رفت و پیش فروش آن در دو سامانه ایران نمایش به آدرس irannamayesh.com و تیک ٨ Tik8.com آغاز شده است .