سرویس سینمایی هنرآنلاین: مجید نوروزی چهره جدیدی در تلویزیون است که این روزها با بازی در نقش اشکان سریال "زیر پای مادر" خوش درخشیده است. او پیشینه‌ای تئاتری دارد و برآمده از صحنه تئاتر است.

نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره چگونگی حضور در عرصه تلویزیون گفت: پیش از حضور در "زیر پای مادر " تجربه‌های کوچکی در تصویر داشتم. اولین حضورم به سریال "سرود خاک" ساخته جواد مزد آبادی در سال 83 برمی‌گردد و بعد از آن نیز در سریال‌های  "ماه و پلنگ " و "چرخ فلک " در اپیزود نوری که با آقای آذرنگ همبازی بودم نیز حضور یافتم، اما تجربه جدی و بلند من با سریال "زیر پای مادر " شکل گرفت.

مجید نوروزی

وی در ادامه درباره تجربیاتی که از حضور درصحنه تئاتر کسب کرده، بیان کرد: من و بچه‌های هم‌نسل من که در تئاتر مشغول به فعالیت هستیم، همه با جان‌ودل بازی می‌کنیم و خیلی به فکر این نیستیم که چه اتفاقی می‌افتد، مهم برایمان بازیگری است. تئاترهایی که بازی کردم، بازیگرانی که در کنارشان به اجرا پرداختم و همچنین سالن‌هایی که در آن‌ها حضور یافتم، همگی تجربیاتی را در اختیار من گذاشت که ماحصل آن را در عرصه تصویر به کار گرفتم و سعی کردم از آن‌ها به نحو احسن استفاده کنم. برای حضور در تلویزیون به دنبال شهرت و پول نبودم و به نظرم تنها مدیومم تغییر کرده است، اما اصل کار من بازیگری است و تمرکز و توجهم به این موضوع است.

نوروزی در ادامه به پیشینه کاری خود اشاره کرد و افزود: من فارغ‌التحصیل رشته نمایش از هنرستان کمال‌الملک هستم و مقطع کارشناسی را در رشته بازیگری از دانشکده هنر و معماری دریافت کردم و در حال حاضر نیز دانشجوی رشته کارگردانی در مقطع ارشد در دانشکده هنر و معماری هستم. در مقطعی به سراغ صداپیشگی رفتم و در این فضا هم‌دوره‌هایی را گذراندم و در سال 92 نیز موفق به کسب جایزه بازیگری مرد در بخش رادیو تئاتر، جشنواره شدم.

بازیگر نمایش "ولپن " با اشاره به این‌که بازیگران تئاتری بسیاری هستند که استعداد دارند اما دیده نمی‌شوند، درباره چگونگی حضورش در سریال "زیر پای مادر " اظهار کرد: اتفاق مهمی که برای من افتاد حضور خود سعید نعمت اله و بهرنگ توفیقی بود که از کار بلدترین آدم‌های این حرفه هستند و همین کافی بود تا من حضور در این سریال را بپذیرم. تنها دورادور آن‌ها را می‌شناختم و واقعاً نمی‌دانستم در ادامه چه اتفاقی رخ خواهد داد. ولی برای من و حتی گروه این همکاری بی‌نظیر بود و هیچ اتفاق حاشیه‌ای در طی مدتی که تصویربرداری داشتیم، وجود نداشت. این کار بسیار سختی است که شما بتوانید یک گروه را بدون حاشیه رهبری کنید و درنهایت کار را به نحو احسن به سرانجام برسانید. بعد از کارهایی که انجام داده بودم به خیلی‌ها معرفی شدم ازجمله به سعید نعمت اله و بهرنگ توفیقی، زمانی که به دفترشان مراجعه کردم در همان جلسه اول به توافق رسیدیم و قرارداد بسته شد و برای من که به دفاتر مختلف رفته بودم و هر بار نقش به طرز عجیب و جادویی به شخص دیگری می‌رسید این اتفاق و این سرعت عمل خیلی عجیب بود.

مجید نوروزی

وی ادامه داد: بسیار به این دو نفر مدیونم، چراکه به من که جوانی برآمده از تئاتر هستم و چشم رنگی و زیبا هم نیستم اعتماد کردند و من هم متقابلاً سعی کردم طوری کار کنم که از این انتخاب پشیمان نشوند و در کارهای بعدی‌شان نیز به سراغ بچه‌های تئاتر بروند. در عرصه تئاتر کسانی هستند که بسیار خوب کار می‌کنند اما شناخته‌شده نیستند و تنها درگیر تئاترند. متأسفانه این روزها همه به دنبال چهره هستند و به همین دلیل نیز بسیاری از بچه‌های بااستعداد تئاتر دیده نمی‌شوند. سعی کردم به‌درستی پاسخ به این اعتماد را بدهم تا بازهم به تئاتری‌ها اعتماد کنند و به سراغ بچه‌های تئاتر بروند.

 نوروزی در پاسخ به این سؤال که اشکان چقدر حاصل تجربیات او در عرصه بازیگری است، گفت: در ابتدای کار 10 قسمت از فیلم‌نامه آماده بود و در دورخوانی‌ها ما با دو کاربلد همراه بودیم که خیلی خوب شخصیت‌ها را می‌شناختند و از آنجایی‌که کاراکتر اشکان از نظر سنی با من فرق داشت و من این دوره سنی را پشت سر گذاشته بودم با گپ‌ و گفت‌هایی که داشتیم رسیدیم به این بچگی که در نقش می‌بینید. اشکان پسری است احساسی که به‌شدت بچگی می‌کند؛ بنابراین تلاش کردم اشکان را به خودم و خودم را به او نزدیک کنم. چیزی بین بازی و خودم تا برآمده از وجود خودم باشد و حتی خودم نباشد. سعی کردم یکسری چیزها به اشکان اضافه کنم که برآمده از وجود خودم است و آن را باورپذیر کنم تا جذاب شود. با کمک این دو چیزی را خلق کردیم که امیدوارم موفق بوده باشم و مردم از دیدن آن راضی باشند.

بازیگر نمایش "رؤیای نیمه‌شب تابستان " ادامه داد: نکته مثبت این بود که در این سریال طول نقش من بالابود و سعید نعمت اله و بهرنگ توفیقی را همه به‌واسطه آثارشان می‌شناسند، درنتیجه بازی در کار این دو، اتفاق بسیار خوبی را برای من رقم زد. خوشحالم در زمانی که هم‌سن‌وسال‌های من دائماً سرشان درگوشی‌ها و انواع و اقسام وسایل ارتباطی است، سریال را دنبال می‌کنند و حتی طرفدار آن هستند و این برای من جذاب است، چراکه رنج سنی من امروز اصلاً تلویزیون نمی‌بینند.

مجید نوروزی

نوروزی درباره چگونگی رسیدن به این نقش بیان کرد: به دلیل اتفاقاتی که در زندگی اشکان رخ‌داده است، آن‌قدر نمی‌شد ما به ازای بیرونی برای او پیدا کرد، ولی بعدازآن با افرادی برخورد داشتم که چنین اتفاقی برایشان رخ‌داده بود؛ اما در زمان فیلم‌برداری از تخیل خودم و تفکر نویسنده استفاده کردم و زیاد به تحقیق میدانی نپرداختم. ما به ازای من بیشتر بچه‌های جوان هم‌سن‌وسال خودم و بچه‌های دهه 70 بودند و از آنجایی‌که مدتی تدریس می‌کردم، خیلی خوب این نسل را می‌شناختم و درک می‌کردم که چگونه هستند بنابراین از تجربیات شخصی خودم در تمام فضاها استفاده کردم.

این بازیگر جوان در خاتمه درباره حضور در سایر مدیوم‌ها و فعالیت‌های اخیرش عنوان کرد: فعلاً فقط به تئاتر فکر می‌کنم و به‌زودی با یک نمایش جدید در تئاتر شهر به روی صحنه می‌روم. بازیگری در تمام مدیوم‌ها را دوست دارم و برایم ارزشمند است. من همه کارهایی که مربوط به بازیگری است را تجربه کردم و تجربه کردن برایم جذاب است. اگر پیشنهاد خوبی وجود داشته باشد قطعاً در مدیوم‌های مختلف هم حضور خواهم داشت. ضمن این‌که در تمام ژانرها یک چنگی زده‌ام و اصلاً برایم مهم نیست که در چه ژانر و یا مدیومی حضور پیدا کنم. مهم برای من بازیگری است همچنین حضور در تئاتر باعث می‌شود که شمارا به‌روز باشید و می‌توانید بهتر انتخاب کنید تا به کلیشه نیفتید. روی صحنه تئاتر تجربیات خیلی زیادی به دست می‌آید که در عرصه‌های دیگر این اتفاق رخ نمی‌دهد.

عکس ها : محمد  دارایی